• Angeline850127

    Kramper i magen på höger sida och ner mot tarmarna

    Någon som haft kramper snett nedanför mellangärdet på höger sida , där revbenen svänger.

    Smärtan känns även av under revbenen och känns i tarmarna på höger sida också.

    Har problem med att sitta framåt, böja mig eller sitta med höger ben upp mot kroppen. Då får jag jobbigt att andas, kan känna hur hela höger sida av magen ?jobbar? men andningen.

    Har problem med halsbränna/magsaft och känner vid diafragman när det krampar att det blir ansträngt med andningen också.

    Haft det så här i flera månader och andra bekymmer som bröstsmärtor, i

    Enda som försvunnit är bröstsmärtorna. Magsyran har också blivit bättre men inte helt bra.

    Har varit och kollat lever,galla,njurar, bukspott med UL men dem hitta inget fel.

    Har sån ångest nu eftersom detta har pågått så länge.

    Oroar mig så klart över om det är något farligt :(( har små barn och är bara 36 år

  • Svar på tråden Kramper i magen på höger sida och ner mot tarmarna
  • Anonym (Man)

    Och lösning finns på FL?


    Snälla du, lyft luren och slå 1177. Där får du hjälp/råd. Lycka till!

  • Anonym (Bibbi)
    Anonym (Man) skrev 2021-03-17 17:19:54 följande:

    Och lösning finns på FL?

    Snälla du, lyft luren och slå 1177. Där får du hjälp/råd. Lycka till!


    Hur ska en sjuksköterska per telefon kunna hjälpa TS när flera läkare gått bet?
  • Anonym (Bibbi)

    Jag har tyvärr inget förslag på vad det kan vara, men fortsätt att söka vård! Om du ger upp och inte fortsätter att söka för dina besvär kommer de att tolka det som att du tillfrisknat.

  • Tow2Mater

    Har du fått medicin mot halsbrännan?
    Har du provat utesluta olika födoämnesgrupper ( tex spannmål, mejeri, friterad/fet mat, etc)?

  • Anonym (Man)
    Anonym (Bibbi) skrev 2021-03-17 18:27:04 följande:
    Hur ska en sjuksköterska per telefon kunna hjälpa TS när flera läkare gått bet?
    Jo, sant. Men man får väl ändå gå den vägen. Tror inte att man får bättre sjukdomsrådgivning här på FL.
  • Angeline850127

    Lungröntgen, UL av galla,lever,bukspott,njurar,mjälte var u.a .

    Nästa är gastroskopi. Avföringsprov är lämnat utan svar än.

    Känner dock att det kommer mer från under höger revben. När det gör ont där så får jag astmakänsla.

    Vakna fem i morse att det värkte ut i sidan /under revbenen och trycker jag under revbenen så kommer också den smärtan/värken,väldigt speciell värk/smärta..

    drygt att leva konstant med dessa smärtor.

    Jag skrev egen vårdbegäran/remiss till mage/tarm för koloskopi men såg för någon dag sen att dem inte kommer ta emot mig. Brev är skickat!

  • Anonym (H)

    Jag hade under ett par år återkommande kramp mitt emellan revbenen med dragning åt höger sida och under revbenen. Kunde även känna värk i skuldran höger sida. Gick till en osteopat som sa att jag var spänd i någon muskel som gick från skuldran och runt mot diafragman. Jag förklarar jättedåligt men fick andningsövningar och andra övningar. Min diafragma krampade för att jag andades fel och var spänd. Det gjorde även ont vid djupandning. Har inte haft det på några år nu

Svar på tråden Kramper i magen på höger sida och ner mot tarmarna