• Yxelita94

    Kan jag vara gravid redan?

    Som rubriken lyder, tror ni det kan finnas chans att jag är gravid redan?

    Uttag av spiral hormonspiral: 24/2-21 (21 dagar sedan)

    Fick en blödning 2 dagar efter uttag som varade ca 5 dagar. Har testat med ägglossningstest ca varannan dag efter det men den har aldrig gett utslag. Och sedan i förrgår (15/3) har jag mått fruktansvärt illa och haft uppblåst mage. Knappt haft någon matlust ö.h.t. Har tagit gravtestpå morgonen men den visade så klart negativt. Om jag är gravid är det väl garanterat för tidigt att ta test än. Men vet ni någon som blivit gravid så här snabbt efter hormonspiral någon gång? tacksam för svar! Längtar ihjäl mig

  • Svar på tråden Kan jag vara gravid redan?
  • Anonym (Nej)

    Nej. Du hade ägglossning ungefär då och det tar minst en vecka innan ägget ens fäster och sedan ytterligare ett tag innan du börjar känna av några symptom. Du är inte gravid. Det låter mer som att du borde testa dig för corona än nånting annat.

  • Anonym (Nina)

    Nej jag känner ingen som varit med om det.

    Däremot är tipsen (men det kanske du redan vet) att man kan ta graviditetstest den dagen man skulle haft mens. Då ska man säkert kunna få utslag på testet.

  • Anonym (Mia)
    Yxelita94 skrev 2021-03-17 18:11:53 följande:

    Som rubriken lyder, tror ni det kan finnas chans att jag är gravid redan?

    Uttag av spiral hormonspiral: 24/2-21 (21 dagar sedan)

    Fick en blödning 2 dagar efter uttag som varade ca 5 dagar. Har testat med ägglossningstest ca varannan dag efter det men den har aldrig gett utslag. Och sedan i förrgår (15/3) har jag mått fruktansvärt illa och haft uppblåst mage. Knappt haft någon matlust ö.h.t. Har tagit gravtestpå morgonen men den visade så klart negativt. Om jag är gravid är det väl garanterat för tidigt att ta test än. Men vet ni någon som blivit gravid så här snabbt efter hormonspiral någon gång? tacksam för svar! Längtar ihjäl mig


    Ja, det är möjligt, men kanske inte troligt. Jag vet inte vilken typ av ägglossningstest du använder, men vissa visar positivt under kort tid. I så fall kan du ha missat ägglossningen.

    Jag har under båda mina graviditeter börjat må illa långt innan jag plussat. Vänta en vecka och ta ett nytt grav.test.
Svar på tråden Kan jag vara gravid redan?