• Anonym (Lina)

    Bisexuell tjej ihop med man - lösning?

    Jag har man och allt gick snabbt mellan oss , blev kär och när vi möttes ville jag bara ha trygghet och ett ?normalt liv? med någon. Och det kändes så rätt .

    Men jag har alltid vetat att jag är bisexuell med stark dragning till kvinnor.

    Skulle inte kunna tänka mig att ha sex med någon annan än min man, ser inte åt andra män etc.

    Men kvinnor däremot! Blir galen . Tänker på mitt dilemma så fort jag vaknar tills jag går och lägger mig.

    Jag vill ha tryggheten med honom men jag vill också dejta kvinnor.

    Jag har tagit upp det med honom och han vill inte .

    Finns det någon lösning på det här förutom att göra slut?

    Vi har ett barn tillsammans så känner mig lite usel .

    Hur gör ni andra bikvinnor???

  • Svar på tråden Bisexuell tjej ihop med man - lösning?
  • Anonym (bs man)

    Jag är inte kvinna men man i motsvarande situation. Lyckligt gift med barn och är kanske 90% helt nöjd, men en liten del av mig längtar efter att vara med en man (är inte alls intresserad av andra kvinnor). Är inte öppen med min fru att jag är bisexuell, men vet att hon inte skulle vilja att jag träffade män i alla fall. Så min lösning är helt enkelt att gilla läget och försöka lägga locket på. Det bästa vore om vi hade ett öppet förhållande men det skulle hon aldrig vilja. Det är jobbigt att vara bi helt enkelt.

  • Anonym (Anonym)

    Samma sak oavsett kön. Antingen håller man sig till sin relation och accepterar läget eller så gör man slut. Känns inte värt att kasta bort en bra relation för lite ligga.

  • Anonym (Man)
    Anonym (Anonym) skrev 2021-03-17 18:37:54 följande:

    Samma sak oavsett kön. Antingen håller man sig till sin relation och accepterar läget eller så gör man slut. Känns inte värt att kasta bort en bra relation för lite ligga.


    Enligt min uppfattning ska man inte underskatta värdet av "lite ligga". Men jag håller med om att har man gått in i en relation utan att vara överens om att den ska vara öppen så behöver man, när partnern inte vill förhandla om villkoren, välja mellan att stanna kvar och att göra slut.

    Sedan kan jag inte låta bli att fundera på hur det kommer sig att någon inte vill låta sin partner leva ut sin sexualitet och på så sätt bli en mer harmonisk människa? Vad handlar det om? Är det rädsla för att i förlängningen bli dumpad? Eller för att det ska uppstå en spricka i fasaden?
  • Anonym (ooo)
    Anonym (Man) skrev 2021-03-18 05:28:16 följande:
    Sedan kan jag inte låta bli att fundera på hur det kommer sig att någon inte vill låta sin partner leva ut sin sexualitet och på så sätt bli en mer harmonisk människa? Vad handlar det om? Är det rädsla för att i förlängningen bli dumpad? Eller för att det ska uppstå en spricka i fasaden?
    Jag är lite förvånad över den här frågan (oavsett hetero, bi, homo). För mig har det alltid varit självklart att är man med en person så är man med en! "spricka i fasaden" - tror du på allvar att det finns folk som tänker så? Rädsla för att bli dumpad tror jag att det kan finnas en och annan som oroar sig för.
    Personligen handlar det enbart om att det är en tvåsamhet (inte en tresamhet). Vill inte dela den jag älskar med någon annan. Man bygger upp en innerlighet tillsammans, där givetvis sex ingår som en viktig del. Man ger sitt allt, både fysiskt och annars, öppnar upp, pratar om sina innersta tankar, bygger upp ett gemensamt liv, gemensamma mål och drömmar. Då finns det inte plats för andra personer (enligt mig). 
    Det du skriver om visar kanske snarare att du inte är monogam som person? Du skriver du inte kan förstå hur man inte kan låta sin partner leva ut sin sexualitet - jag tänker att det är det man gör ihop med sin partner. Duger inte det kanske man inte ska vara ihop med den personen. 
  • Anonym (Biet)

    Jag är också en bisexuell kvinna. Jag tycker inte att det är en rättighet att få både och bara för det.

    Precis som alla andra handlar det om på vilka villkor man gick in i relationen. Om det varit klargjort från början att det är en monogam relation så gäller det ju oavsett kön hos ev. andra partner.

    Vissa påstår att en kvinna inte kan konkurrera med mannen men mig veterligen kan de emotionella känslorna vara lika stora till en kvinna som en man när man är bi, vilket ju faktiskt innebär en konkurrens även om det finns en fysisk skillnad.

    Tycker att antingen får man vara nöjd i sin relation och respektera partnerns känslor kring detta eller så får man lämna relationen och finna en kvinna. Tredje alternativet är att finna partners som är poly och kan leva med flersamhet eller accepterar att iaf du har två partners.

    Om du tänker på det du inte har från morgon till kväll så är det förmodligen annat än könet som fattas i din nuvarande relation. Använd inte din bisexualitet som ursäkt. Alla bisexuella är inte nödgade att hållas med både män och kvinnor för att vara tillfredsställda i sin relation.

  • Anonym (Man)
    Anonym (ooo) skrev 2021-03-18 06:33:17 följande:
    Det du skriver om visar kanske snarare att du inte är monogam som person? Du skriver du inte kan förstå hur man inte kan låta sin partner leva ut sin sexualitet - jag tänker att det är det man gör ihop med sin partner. Duger inte det kanske man inte ska vara ihop med den personen. 
    Ja, du kanske har rätt i att jag inte är monogam som person. Jag upplever att föreställningen om "den enda rätta" är överskattad. Jag ser därför inget problem med att de båda parterna i ett par, var för sig eller tillsammans, har sex med andra så länge det är en ömsesidig överenskommelse.
  • Anonym (?)

    Oavsett läggning så har man ju när man gifter sig och sagt att man ska vara monogama gjort ett val.

    Din man vill inte öppna upp er relation, och det måste du ju acceptera, eller avsluta relationen.

    Jag förstår inte riktigt hur det här är kopplat till sexuell läggning?

  • Anonym (open minded)

    Om du nu vill vara ihop med en kvinna också måste du ju fråga dej om det är ok för dej att din man är ihop med en annan kvinna
    Om svaret är ja är ju idealet att det är samma kvinna då
    Det kan funka men samhället är inte alls lika öppet för tresamhet som för tvåsamhet Så var beredda på visst socialt tryck från omvärlden.
    Men är man tre så förbättras ekonimin om alla tre har jobb så det finns många praktiska fördelar också. Jag tycker du ska prova på Lycka till

  • Anonym (113)

    Intressant att oavsett kvinna är det samma upplägg: "Jag har tagit upp det med honom och han vill inte" - hur får jag honom att ändra sig?
    Vad sägs om att respektera att en person inte vill det du vill?

  • Anonym (Bella)

    Jag (som också är bisexuell) tänker såhär, om du ni har ett barn tillsammans och du verkligen älskar honom, stanna med honom och ställ dig frågan "Är sex och lust verkligen SÅ viktigt?" Är det värt att lämna honom, bara för att du lustar efter kvinnor, är sex med en kvinna viktigare än kärleken du känner för honom och allt ni har? Inte min mening att verka kall på något vis, men det var så jag tänkte. Jag var själv tillsammans med en helt underbar kille, men sedan började jag bli så jääävla attraherad av min bästa vän (som jag visste var kär i mig sedan tidigare). Nu fick denna historian dock ett annat slut då jag numera är ihop med henne och inte honom, men den anledningen är för att jag insåg att jag verkligen ÄLSKADE henne och mina känslor för honom hade falnat och jag såg honom enbart som en vän. Men just den frågan, är det intima med en annan kvinna verkligen så attraherande och så viktigt att du vill ge upp allt det du redan har? Bara du har svaret i denna svåra situation men det är mitt tips iallafall. Hoppas allt löser sig{#emotions_dlg.flower}

  • Anonym (Ö)

    Jag föreslog ett öppet förhållande i början av relationen men han sa nej. Flera år senare ångrar jag att jag gick med på det, för det här tar sakta livet av mig.

  • Anonym (Tvärtom)

    För mig har det varit precis tvärtom. Var i ett långt förhållande med en bisexuell kvinna. Jag ville så gärna att hon skulle ha en kvinna också, dels för hennes egen skull men oxo att jag tände enormt på tanken. Att hon skulle komma hem från en het träff där jag visste att hon både givit och fått! Sååå sexigt! Men hon hävdade bestämt att i ett förhållande där hon älskar  mannen är det bara han som  gäller. Ingen annan, kvinna eller man hade nån dragningskraft på henne då. Synd tyckte jag...

  • Anonym (Lina)

    Jag föreslog också det för honom i början och berättade tidigt om mina känslor ang kvinnor.

    Han sa att han tyckte det var okej om jag träffade en kvinna någon gång men han ville isåfall inte veta.

    Detta ångrade han att han sagt några månader in i relationen. Och sa blankt nej.

    Då vart jag så känslomässigt engagerad i honom att det inte riktigt fanns ?någon återvändo?

    Sen vill jag inte såra honom med mitt snack om tjejer så håller numera tyst och accepterar läget men det skaver .

    Jag älskar honom men det är svårt med de här tankarna

    Är inte helt rättvis mot honom heller som inte helt hänger mig åt oss typ

    Monogami deluxe

    Jag tror jag hade varit okej med att han hade haft en kvinna vid sidan av han med

    Allt handlar om kommunikation, respekt , acceptans

  • Anonym (Ö)
    Anonym (Lina) skrev 2021-03-20 18:41:21 följande:

    Jag föreslog också det för honom i början och berättade tidigt om mina känslor ang kvinnor.

    Han sa att han tyckte det var okej om jag träffade en kvinna någon gång men han ville isåfall inte veta.

    Detta ångrade han att han sagt några månader in i relationen. Och sa blankt nej.

    Då vart jag så känslomässigt engagerad i honom att det inte riktigt fanns ?någon återvändo?

    Sen vill jag inte såra honom med mitt snack om tjejer så håller numera tyst och accepterar läget men det skaver .

    Jag älskar honom men det är svårt med de här tankarna

    Är inte helt rättvis mot honom heller som inte helt hänger mig åt oss typ

    Monogami deluxe

    Jag tror jag hade varit okej med att han hade haft en kvinna vid sidan av han med

    Allt handlar om kommunikation, respekt , acceptans


    Fult gjort. Påminner om folk som säger att de vill ha barn men flera år senare kryper de fram att de ljugit för att behålla partnern. Så dålig stil.
  • Anonym (Lina)
    Anonym (Ö) skrev 2021-03-20 18:52:25 följande:

    Fult gjort. Påminner om folk som säger att de vill ha barn men flera år senare kryper de fram att de ljugit för att behålla partnern. Så dålig stil.


    Men han har ju ändå rätt anser de flesta för att det är min önskan som är avvikande, jag föreslår

    Något annat än tvåsamheten

    Det får man ju inte . Känns som han sopat det under mattan att han en gång sa att det var okej för att gemene åsikt är att det inte är okej .

    Känns som du, ö, förstår lite hur jag känner . E du man eller kvinna och vad hindrar dig från att bryta upp?
Svar på tråden Bisexuell tjej ihop med man - lösning?