Har ni blivit sämre bilförare sen ni blev gravida? (+sjukskrivning?)
Jag tycker att jag har blivit sämre ivarjefall, men vet inte riktigt om det bara är inbillning...
Jag kör bil ganska mycket i jobbet och tycker normalt att jag kör ganska bra. Jag har aldrig råkat ut för någon olycka eller så .
1. För ett par veckor sedan skrapade jag upp sidan på en annan bil när jag skulle parkera, tänkte liksom inte på att jag körde för nära.
2. Vid ca 3-4 tillfällen har jag hållt på att köra mot rött, eller när jag svängt till höger i korsning har jag missat att uppmärksamma att de gående har företräde. Vilket som tur är endast resulterat i att jag fått sura miner efter mig. Jag har heller inte kört mot rött, utan hajat till i sista stund.
3. Igår natt när jag skjutsade min sambo, som inte har körkort, höll jag på att svänga över i motsatt körfält precis under centralbron i Stockholm. Som tur var ropade min sambo till, och det var ju inga andra bilar ute och körde...
Hur som helst, detta oroar mig. Jag är dessutom beroende av bil i jobbet, vilket gör situationen jobbig.
Min BM har bokat ett läkartid åt mig, för hon tycker jag ska bli sjukskriven för att jag inte orkar jobba så mycket. Min mage krånglar, jag har lite ont i ryggen, lite ont i bäckenet... men inget som i sig kan ge sjukskrivning. Kommer läkaren bara skratta åt mig om jag nämner det här med bilkörning med? Vad jag förstått är det ganska svårt att bli sjukskriven. Någon med erfarenhet? Själv bor jag i Stockholm och är i vecka 26.