• Anonym (Vill sluta)

    Jag vill bli av med mitt onani - Hur skall jag bära mig åt?

    Innan jag börjar, så vill jag säga att jag inte är intresserad av att höra att det är hälsosamt att onanera och att män borde göra det o.s.v. Utan jag känner att jag vill sluta med onani och det är det som tråden skall handla. Tack!

    Jag är en man och jag har alltid juckat i min säng. Både morgonen och kvällarna har jag sysslat med denna sorts onani. Så porrberoende är jag inte och jag har inte svårigheter att få stånd när det behövs.

    Sedan i ung vuxen ålder och kanske precis slutet av min tonår, så har jag varit ''intresserad''/inställd på att sluta jucka helt. Men det går inte.

    Mesta dels så går det alldeles utmärkt att låta bli morgondagarna, just för att tricket där är att bara kliva upp och inte ligga kvar.

    Jag har just nu inget trick på kvällarna när jag ligger i sängens. Speciellt när jag befinner mig dag 2 eller mer. Dels är suget stort, men stor del är också som så att jag inte kan sova. Jag är fullkomligt pigg. Jag har försökt vara vaken tills sömnen kommer. Men ibland när det kommer till att man inte kan vara uppe hur länge som helst, för att man har något man skall göra på morgonen, så försöker man göra allt för att somna. Men p.g.a att jag har hållit mig, så är jag himla pigg och då ligger jag där och försöker verkligen somna. Men sedan kommer juckande, mer eller mindre per automatiskt.

    Jag har gått och blivit galen över tanken på hur länge jag har försökt sluta med det här.

    Tricket på kvällarna kanske är att jag skall sova utan täcke. Jag har försökt med det, men då känns det så ovant och då kan jag inte sova p.g.a det istället. Det är alltså själva täcket som jag juckar till och inte i själva madrassen.

    Det enda alternativet kanske är att sova utan täcke?

    Jag kanske bara letar efter stöd i tråden just nu? Jag aknske har en lösning och det är det enda lösningen?

    Om ni har fler tips, så snälla, skriv det till mig.

    Stort tack på förhand!

  • Svar på tråden Jag vill bli av med mitt onani - Hur skall jag bära mig åt?
  • Anonym (Vill sluta)

    Om du är en kvinna, så får du jättegärna ge tips och idéer. Tveka inte och säg inte till dig själv: ''Men jag är ju en kvinna. Mina idéer är nog inte smarta, för jag vet inte hur det är att vara en man''.

    Strunta i sådana tankar. Dina idéer är minst lika viktiga och säkert bra som någon annans! Dessutom kanske stöd är allt jag behöver och jag känner av stöd, så fort jag märker att någon ger tips och bryr sig.

    Jag vill verkligen få ett avslut med mitt juckande!

    Alla är välkomna med stöd och tips.

    Tack!

  • Anonym (Tuva)

    Sluta bara. Du bestämmer väl själv vad du gör o inte

  • Anonym (Vill sluta)
    Anonym (Tuva) skrev 2021-03-18 10:59:26 följande:

    Sluta bara. Du bestämmer väl själv vad du gör o inte


    Tack för ditt svar! Det kanske var menad som stöd-inlägg och jag tackar för det! Ja, jag har försökt. Många gånger och men jag kanske behöver säga det högt för mig själv att det är JAG SOM BESTÄMMER!

    Problemet är också att när jag hållit mig ett tag, så blir jag så pigg att jag inte kan somna och då ligger jag där. Vrider och vänder och sedan kommer juckande per automatik. Jag har ingen förklaring på det där. Inte någon bra förklaring, just nu i alla fall.

    Att skriva kan väl också räknas in som att jag säger det högt för mig själv att: ''Nu skall jag sluta med där juckande FÖR GOTT!!''

    Tack Tuva!
  • Anonym (Tuva)

    Men menar du att du är kåt så du måste komma?

  • Anonym (Vill sluta)
    Anonym (Tuva) skrev 2021-03-18 11:05:40 följande:

    Men menar du att du är kåt så du måste komma?


    Både och, om man säger så. Ibland juckar jag, ''bara för att'' och ibland känner jag att jag är så....Att något verkligen måste komma ut-känslan.
  • Anonym (Vill sluta)
    Anonym (Tuva) skrev 2021-03-18 11:07:45 följande:

    Är du en sexmissbrukare?


    Det upplever jag inte som. Jag känner inget stort behov av att jag MÅSTE ha sex. Jag har kontroll på den saken :)

    T.ex: Blir ju inte mina tankar sex, så fort jag ser någon kvinna som är trevlig.
  • Fjäril kär

    Jag tror att du måste skilja på ovana och kåthet. Är du kåt så är du och då får du kanske hitta andra tidpunkter för att onanera så du är trött och nöjd när du lägger dig.

    Ovanan att onanera när du faktiskt inte är kåt utan bara är en dålig vana handlar ju om att bryta mönstret och inte förknippa sänggående med onani. Sysselsätt dig med något när du lägger dig så du koncentrerar dig på något nytt och något annat. Kanske se till att du verkligen är ap-trött när du lägger dig så du verkligen somnar på 3 sekunder och inte använder sänggåendet för slösurfning, tv eller annat som kan locka fram ovanan med juckandet.

    Det tar ca 2 veckor att bryta en ovana och ersätta den med andra bättre idéer. Så håll ut och bit ihop.

  • Ascendere

    Tränar du? 
    Annars är mitt tips att lägga din energi där, du kommer att må bättre på så många plan. Lyft tungt tills du är så trött att du stupar i säng. 

  • Anonym (rrr)
    Fjäril kär skrev 2021-03-18 12:45:28 följande:

    Jag tror att du måste skilja på ovana och kåthet. Är du kåt så är du och då får du kanske hitta andra tidpunkter för att onanera så du är trött och nöjd när du lägger dig.

    Ovanan att onanera när du faktiskt inte är kåt utan bara är en dålig vana handlar ju om att bryta mönstret och inte förknippa sänggående med onani. Sysselsätt dig med något när du lägger dig så du koncentrerar dig på något nytt och något annat. Kanske se till att du verkligen är ap-trött när du lägger dig så du verkligen somnar på 3 sekunder och inte använder sänggåendet för slösurfning, tv eller annat som kan locka fram ovanan med juckandet.

    Det tar ca 2 veckor att bryta en ovana och ersätta den med andra bättre idéer. Så håll ut och bit ihop.


    Precis. Jag tänker att det är samma sak som folk som går och glor i kylskåpet när de är uttråkade, inte för att de är hungriga men för att de äter när de har tråkigt. 
Svar på tråden Jag vill bli av med mitt onani - Hur skall jag bära mig åt?