• Anonym (Ledsen)

    Vad beror MA på?

    Jag har fått mitt andra MA. Och jag vet man borde fråga sånt här hos BM, men jag var för skärrad och upprörd just då...

    Men vad kan MA bero på? Varför får jag fler på rad? :(

  • Svar på tråden Vad beror MA på?
  • Anonym (4)

    1-2 beror oftast på fel på fostret. Nåt går fel i utvecklingen och det kan helt enkelt inte bli ett barn. Vid 3 eller fler beror det oftast på nåt fel hos kvinnan. Anlag för blodproppar eller för bra immunförsvar tex. Då hjälper medicin. 

  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (4) skrev 2021-03-18 15:54:30 följande:

    1-2 beror oftast på fel på fostret. Nåt går fel i utvecklingen och det kan helt enkelt inte bli ett barn. Vid 3 eller fler beror det oftast på nåt fel hos kvinnan. Anlag för blodproppar eller för bra immunförsvar tex. Då hjälper medicin. 


    Okej för jag har barn sedan innan som är 6 år så har aldrig upplevt det här :(
  • Anonym (4)
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-18 15:59:59 följande:
    Okej för jag har barn sedan innan som är 6 år så har aldrig upplevt det här :(
    Det är jättepositivt att du har kunnat få ett levande barn innan! Då finns inte så stora hinder att du inte kan få barn igen. 3 m.f är jätteovanligt dessutom. Drabbar bara ca 2% så mest troligt går det bar nästa gång. Ta hand om kropp och själ nu!
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (4) skrev 2021-03-18 16:48:41 följande:

    Det är jättepositivt att du har kunnat få ett levande barn innan! Då finns inte så stora hinder att du inte kan få barn igen. 3 m.f är jätteovanligt dessutom. Drabbar bara ca 2% så mest troligt går det bar nästa gång. Ta hand om kropp och själ nu!


    Har dock haft 1 "vanligt" missfall innan mina MA också, men inget jag tog lika hårt eller reflekterade över :/
  • Anonym (4)
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-18 17:33:50 följande:
    Har dock haft 1 "vanligt" missfall innan mina MA också, men inget jag tog lika hårt eller reflekterade över :/
    Då räknas det som 3 missfall och du har rätt till en utredning. 
Svar på tråden Vad beror MA på?