• mommadearest

    Är vaxning värt det?

    Om man har känslig hud gällande rakning, att man lätt får inåtväxande hårstrån och röda prickar,, är det bättre att vaxa då? Är det värt det?

    Gör det väldigt ont? :P 
    Tips, råd att tänka på före/efter osv? 

  • Svar på tråden Är vaxning värt det?
  • Anonym (Jag tror det)

    Ja, jag tror det. Har hittills vaxat bara två gånger, hemma, med Veet sugaring.

    Jättebilligt och resultat håller sig länge! Tog väl fyra-fem veckor innan det var dags igen (intim område). Andra gången vaxade även under armarna. Såå skönt: helt lent som en kind, en vecka senare! Brukade komma svarta taggar redan efter två dagar när jag rakade.

    Jag hade enorma problem med inåtväxande hårstrån vid bikinilinjen. Läste att det kan hända med vaxning också, men hittills inte växte in alls! Peppar peppar...

    Dessutom jag ALLTID råkade skära sig och få mycket blod.

    Min man faktiskt vaxar mig. Vi har det som förspel haha, jag är nu inne på experimentera bdsm =)

    Men det gör alldeles lagom ont, inte värre än smisk på rumpan med handen (inte jättehård smisk alltså).

  • Guldnovan
    Anonym (Jag tror det) skrev 2021-03-18 18:10:55 följande:

    Ja, jag tror det. Har hittills vaxat bara två gånger, hemma, med Veet sugaring.

    Jättebilligt och resultat håller sig länge! Tog väl fyra-fem veckor innan det var dags igen (intim område). Andra gången vaxade även under armarna. Såå skönt: helt lent som en kind, en vecka senare! Brukade komma svarta taggar redan efter två dagar när jag rakade.

    Jag hade enorma problem med inåtväxande hårstrån vid bikinilinjen. Läste att det kan hända med vaxning också, men hittills inte växte in alls! Peppar peppar...

    Dessutom jag ALLTID råkade skära sig och få mycket blod.

    Min man faktiskt vaxar mig. Vi har det som förspel haha, jag är nu inne på experimentera bdsm =)

    Men det gör alldeles lagom ont, inte värre än smisk på rumpan med handen (inte jättehård smisk alltså).


    Köper man det på affär?
  • Anonym (Jag tror det)
    Guldnovan skrev 2021-03-18 18:28:08 följande:

    Köper man det på affär?


    Jadå! Större Ica eller Normal t.ex. Även på apoteket.

    www.apotekhjartat.se/produkt/veet-essential-inspirations-warm-wax-250-ml/&gclid=CjwKCAjw9MuCBhBUEiwAbDZ-7tFI21B7gwXmkhTAxW7IuCIcrUK9VZzLyq71vK1E04OmZbretFm8yRoCKG4QAvD_BwE

    Tyg/papper strimmor (ingår i förpackningen) kan tvättas och användas flera gånger. Det behövs inte ens tvätta, bara slänga dem I en skål med varmt vatten och skölja av några minuter senare.
  • Guldnovan
    Anonym (Jag tror det) skrev 2021-03-18 19:07:13 följande:
    Jadå! Större Ica eller Normal t.ex. Även på apoteket.

    www.apotekhjartat.se/produkt/veet-essential-inspirations-warm-wax-250-ml/&gclid=CjwKCAjw9MuCBhBUEiwAbDZ-7tFI21B7gwXmkhTAxW7IuCIcrUK9VZzLyq71vK1E04OmZbretFm8yRoCKG4QAvD_BwE

    Tyg/papper strimmor (ingår i förpackningen) kan tvättas och användas flera gånger. Det behövs inte ens tvätta, bara slänga dem I en skål med varmt vatten och skölja av några minuter senare.
    Tack för tips! 
  • Anonym (Va?)
    Anonym (Six) skrev 2021-03-18 18:11:08 följande:
    Det beror på om du ska ta den i 2an eller inte
    Funkar ju med rakning där med? Fattar inte hur du menar nu. Skulle det spela roll om det håret runt rumpan är rakat eller vaxat? Syns eller känns det skillnad för mannen som skall stoppa in där? Tycker det kan bli precis lika slätt när jag känner med handen?? Känns ingen skillnad (för mig) med det vid analsex men är det skillnad för honom??
  • mommadearest
    Anonym (Jag tror det) skrev 2021-03-18 18:10:55 följande:

    Ja, jag tror det. Har hittills vaxat bara två gånger, hemma, med Veet sugaring.

    Jättebilligt och resultat håller sig länge! Tog väl fyra-fem veckor innan det var dags igen (intim område). Andra gången vaxade även under armarna. Såå skönt: helt lent som en kind, en vecka senare! Brukade komma svarta taggar redan efter två dagar när jag rakade.

    Jag hade enorma problem med inåtväxande hårstrån vid bikinilinjen. Läste att det kan hända med vaxning också, men hittills inte växte in alls! Peppar peppar...

    Dessutom jag ALLTID råkade skära sig och få mycket blod.

    Min man faktiskt vaxar mig. Vi har det som förspel haha, jag är nu inne på experimentera bdsm =)

    Men det gör alldeles lagom ont, inte värre än smisk på rumpan med handen (inte jättehård smisk alltså).


    Jag har testat själv tidigare men tyckte inte det funka så bra att göra på sig själv, och jag har ingen som kan göra det åt mig. Tänkte mer ifall det är värt det på butik, om någon hade erfarenhet därifrån. Vad skönt att det funkar för dig iallafall
  • Anonym (myself)

    Jag har vaxat benen och bikinilinjen (aldrig brasiliansk) i minst 10 år - tycker definitivt det är värt det. Ont gör det visst, men det är ju bara just nu för tillfälle. Jag har försökt att ta bort håret vid bikinilinjen även med fotoepilering och för det behöver man först raka bort håret (så det inte bränns vid proceduren) och herregud, vilken irritation jag får av rakning där - hellre tål jag lite smärta under några minuter nån gång i månaden än den där hemska irritationen i flera dagar, haha.
    Brukar oftast göra hemma själv, men innan semester så går jag till salongen och fixar där, då vissa ställen (t ex baksidan av knä) är svårt att komma åt själv.
    Dessutom har håret blivit tunnare och glesare efter alla år av vaxning.

  • Anonym (Allt)

    Vaxar allt. Benen, under armarna och muffen. Allt hår åker bort när nere, inte svårt att ta allt själv men man behöver nog vara lite smidig iaf och använda spegel för att se. På benen använder jag en maskin från veet så man bara rullar på vaxet, mycket smidigt och man sparar tid. Det vanliga veet flyttande sockervax under armarna och det speciella Andrea har wax för muffen.

Svar på tråden Är vaxning värt det?