Anonym (Ellen) skrev 2021-03-19 05:37:09 följande:
Tack och lov pch peppar peppar och allt man säger förekommer det nästan aldrig i mitt vuxna liv. Visst kan nån råka säga nåt som sårar nån gång men så är det oftast väldigt tydligt att det handlar om en olyckshändelse, något som gick lite fel och så väljer jag att ha överseende med det. (Ledsen kan jag bli ändå)
De få gånger som det förekommit mer på riktigt har jag nog mer blivit ledsen pch fundeeat över varför hen sa så till mig.
Om nån ofta är spydig mot en skulle jag nog snarare rekommende att ,an tar ett samtal med den personen än att man börjar vara spydig tillbaka. Risken är annars att det slår tillbaka mot en själv och att det är man själv som uppfattas som otrevlig även om det var den andre "som började".
Tipset om att "jag förstår inte, kan du förklara" lät nu annars bra och bör funka i en del sammanhang i alla fall.
Gud vad skönt för dig!! :/ vi har tagit samtal efter. Min sambo har ringt och sagt åt, ändå fortsätter det. Nu har han tröttnat och lagt locket på och tycker jag ska sluta bry mig. Det kommer aldrig ta slut. Det kommer letas saker ut i fingertopparna att snacka om.
När vi sagt åt ordentligt så har det ringts runt till alla hur elak jag är. Personen arbetar inte så måste väl sysselsätta sig med något.
Jag borde inte bry mig egentligen, men det är lättare sagt än gjort. Och det är en ångestkänsla att ses varje gång -för varje gång dyker det upp massor konstigt.
Värst blev det efter barnen föddes och även då jag blev som mest sårad av allt.
Har försökt tänkt att jag ska ifrågasätta vad som sägs men jag finner mig ALDRIG :/ blir så besviken på mig själv.