• Anonym (??!)

    Angående journalanteckningar!

    Undrar om journalanteckningar från privat Gyn, som inte syns på 1177, kan ses av personal på sjukhus te.x förlossning ? Men jag kan inte själv se dom i 1177, mina journalanteckningar. Har för mig att denna privata gynmottagning använder ett annat journalsystem än det ?normala? men undrar om sjukhus ändå kan se de även fast jag själv inte gör det..?

  • Svar på tråden Angående journalanteckningar!
  • Anonym (Usk)

    Sjukhus ser bara anteckningar från andra mottagningar som använder samma journalsystem. Men att man kan se det innebär inte att man får gå in och läsa vilka anteckningar som helst. Egentligen inget annat än enhetens egna anteckningar eller anteckningar från inremitterande enhet. Annars behöver de fråga dig först om de får läsa i din journal. Däremot kan de utan att gå in och läsa hela anteckningar se satta diagnoser och läkemedel utskrivna på andra enheter, men fortfarande bara från de med samma journalsystem.

  • Anonym (Anna)
    Anonym (??!) skrev 2021-03-19 00:26:46 följande:

    Undrar om journalanteckningar från privat Gyn, som inte syns på 1177, kan ses av personal på sjukhus te.x förlossning ? Men jag kan inte själv se dom i 1177, mina journalanteckningar. Har för mig att denna privata gynmottagning använder ett annat journalsystem än det ?normala? men undrar om sjukhus ändå kan se de även fast jag själv inte gör det..?


    De kan inte se privata verksamheters anteckningar.
Svar på tråden Angående journalanteckningar!