• Nina94

    Bruna flytningar v.8

    Hej! Jag är gravid i vecka 8 (7+3) och har haft bruna flytningar sedan en vecka tillbaka ungefär. Inte konstant och inga stora mängder, men lite grann på pappret när jag torkar mig och kan vara lite i trosskyddet då och då.
    Ringde 1177 för några dagar sedan och de sa att det låter helt normalt så länge jag inte får ont i samband med detta eller att blödningarna tilltar.
    Jag har haft molvärk/stickande/ilande känslor ända sedan befruktning, dessa har inte tilltagit utan känns ungefär som tidigare. I övrigt har jag kvar alla starka symptom som jag haft sedan jag plussade; ömma och spända bröst, ofantlig trötthet och lite illamående.

    Är det någon som upplever eller har upplevt samma? Orolig som man är har jag ju läst runt och förstått att många har småblödningar och bruna flytningar, men behöver bara få lite peppande ord tror jag för jag är så orolig att något ska vara fel med lilla livet där inne :( 

  • Svar på tråden Bruna flytningar v.8
  • Jag är bara jag

    Jag blödde rejält v.7. Vi pratar inte lite brunt som trosskydd klarade av utan rött och krävde binda. Jag var helt säker på ytterligare ett missfall och vägrade av det skälet göra VUL till v.13. Jag hade total ångest! Men jag hade fel. Lille krabaten levde och föddes. Glad 

    Brunt blod är gammalt blod. Nåt som småsipprar och tar tid på sig att komma ut. Kan vara bara sköra slemhinnor. Är du mycket orolig så gör ett VUL privat.

  • Nina94
    Jag är bara jag skrev 2021-03-19 12:59:39 följande:

    Jag blödde rejält v.7. Vi pratar inte lite brunt som trosskydd klarade av utan rött och krävde binda. Jag var helt säker på ytterligare ett missfall och vägrade av det skälet göra VUL till v.13. Jag hade total ångest! Men jag hade fel. Lille krabaten levde och föddes. Glad 

    Brunt blod är gammalt blod. Nåt som småsipprar och tar tid på sig att komma ut. Kan vara bara sköra slemhinnor. Är du mycket orolig så gör ett VUL privat.


    Tack för svar! Åh, förstår att du måste varit jätteorolig, man förknippar ju det direkt till missfall. Vad härligt att höra att allt gick bra för dig, det lugnar mig väldigt mycket!
    Jag har inskrivning nästa måndag så tänkte försöka ha is i magen tills dess och då berätta om min oro och be om ett VUL. Glad 
  • Jag är bara jag

    30% av alla blödningar gravida har är ofarliga. Jag vet de som störtblödit och fått barn. Ta upp oron med Mvc så får du kanske göra VUL. Lycka till!

  • Ebo88
    Nina94 skrev 2021-03-19 13:20:05 följande:

    Tack för svar! Åh, förstår att du måste varit jätteorolig, man förknippar ju det direkt till missfall. Vad härligt att höra att allt gick bra för dig, det lugnar mig väldigt mycket!

    Jag har inskrivning nästa måndag så tänkte försöka ha is i magen tills dess och då berätta om min oro och be om ett VUL.  


    Jag blödde mellan v.6-v12 med 2an och 3an. Allt från mensliknande blödning till rosa flytningar/bruna flytningar.

    Jag har även ett ma i bagaget. Började i v.6 och kom ut v.9. Men det kändes annorlunda än de två andra gångerna som jag blödde, kan inte förklara men det var en känsla. Mitt ma kom mellan 2an och 3an.
Svar på tråden Bruna flytningar v.8