• Bruno97

    Barnlängtan

    Hej!

    Min sambo vill inte ha barn än och jag förstår han då han är 21 i oktober och kanske vill ?leka av sig?. Säger inte att alla vill ?leka av sig? i den åldern, men han vill.

    Men jag som då är tre år äldre känner att barnlängtan är väldigt stor.

    Ibland har han kunnat sagt att han vill vänta ett år och ett år har gått men vill ändå inte ha än.

    Nu vill han vänta tills min syster skulle få barn. Vilket kan ta sin tid.

    Alltså han flyttar gärna på det.

    Jag har nu försökt att inte snacka så mycket om det men ååh vad jag längtar och vill tjata huvudet på han.

    Vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Barnlängtan
  • Bruno97

    Hej!

    Min sambo vill inte ha barn än och jag förstår han då han är 21 i oktober och kanske vill ?leka av sig?. Säger inte att alla vill ?leka av sig? i den åldern, men han vill.

    Men jag som då är tre år äldre känner att barnlängtan är väldigt stor.

    Ibland har han kunnat sagt att han vill vänta ett år och ett år har gått men vill ändå inte ha än.

    Nu vill han vänta tills min syster skulle få barn. Vilket kan ta sin tid.

    Alltså han flyttar gärna på det.

    Jag har nu försökt att inte snacka så mycket om det men ååh vad jag längtar och vill tjata huvudet på han.

    Vad ska jag göra?

    Hur lång tid tar de att kunna bli gravid om man äter p-piller? Ungefär?

  • Janni91

    Hej!

    Jag och min fästman är 30 år, och ville inte ha barn innan vi var 29 så jag har ingen erfarenhet av just det. Men jag hade försökt ta ett ordentligt snack om när han vill ha barn och sen kompromissa, att utgå ifrån när andra eventuellt skaffar barn är kanske inget bra riktmärke. 

    Angående p-piller så kan man ju bli gravid bara man missar ett piller, för andra kan det ta många många månader innan kroppen är återställd. Jag slutade med p-piller i juli och mina ägglossningar strular trots att jag lever hälsosamt, sen finns det andra som blir gravida på första försöket. Men om jag kunde vrida tillbaka tiden skulle jag slutat med mina p-piller åtminstone ett år innan vi började försöka (och använda kondom istället).

    Lycka till, hoppas ni kommer fram till något som ni båda är nöjda med :) 

Svar på tråden Barnlängtan