• Anonym (Anonymen)

    Hur tolka test?

    Hej. Gjorde en kirurgisk abort för tre veckor sedan. Idag ringde det en från mottagningen för att kolla hur allt gått, och om graviditetstestet jag fick med mig hem. Hade missat att det var idag jag skulle ta det så tog det för en stund sedan. Hur ska jag tolka det? Tycker mig kunna ana ett svagt streck. Inbillar jag mig? Kan det va så att hcg nivån inte gått ner än? Jag skulle ringa dem om testet var positivt.

  • Svar på tråden Hur tolka test?
  • Anonym (Likadant)

    Undrar också, gjorde medicinsk abort för 4 v sen..testade idag och ser exakt ut som ditt testsvar, sådärsvagt svagt streck:( Ringde du dom och vad sa dom?

  • Anonym (Anonymen)

    Nej jag ringde inte. Tänker att jag köper ett eget test om en vecka typ och kan jag se två streck då, då ringer jag. Även om det är svagt

  • Anonym (Anonymen)

    Nej jag ringde inte. Tänker att jag köper ett eget test om en vecka typ och kan jag se två streck då, då ringer jag. Även om det är svagt

  • Anonym (Anonymen)

    Har tagit ett nytt test nu och det är definitivt positivt iaf. Så nu ska jag ringa och höra vad dem säger

  • Anonym (Likadant)

    Hmm..:/ vad sa dom när du ringde? Vanliga gravtest är väl dock känsligare att upptäcka HCG o kan visa positivt flera veckor men man blir ju ändå fundersam när de ?okänsliga? testet visar positivt, även om det är jättesvagt.

  • Anonym (Anonymen)

    Hon tyckte det var konstigt att jag skulle testa mig tre veckor efter aborten så ska ta ett nytt på fredag då det gått fyra veckor. Visar det positivt skulle jag ringa dem igen och då kanske jag skulle få en tid för kontroll. Frågade varför det visade positivt och då sa hon att det kan finnas rester kvar.

  • Anonym (ja)
    Anonym (Anonymen) skrev 2021-03-23 08:08:57 följande:
    Hon tyckte det var konstigt att jag skulle testa mig tre veckor efter aborten så ska ta ett nytt på fredag då det gått fyra veckor. Visar det positivt skulle jag ringa dem igen och då kanske jag skulle få en tid för kontroll. Frågade varför det visade positivt och då sa hon att det kan finnas rester kvar.
    Jag visade pos i nästan 6 veckor efter ett missfall.
Svar på tråden Hur tolka test?