Obekväm arbetstid
Ni som jobbar obekväm arbetstid hur har ni löst hur ni har barnen? Jobbar både kvällar och nätter så oroar mig lite hur det blir.
Ni som jobbar obekväm arbetstid hur har ni löst hur ni har barnen? Jobbar både kvällar och nätter så oroar mig lite hur det blir.
Jag fick byta arbetsuppgifter till enbart dagtid.
Kommer tyvärr inte funka här. Och jobben växer inte på träd direkt just nu.
Mina barn går på Nattis.
Hos oss finns förskola på natt, kväll och helg. Samhälle med en industri med skift, så många jobbat helt enkelt skift varför bra verksamhet finns även för dem som skiftarbetar
Alla kan inte välja och vraka på jobben.
Alla kan inte välja och vraka på jobben.
Pappan kan säkert ta nån natt men blir barnen förvirrade då? Fattar inte hur alla andra löser det med tanke på väldigt många jobb innebär annat än dagtid.
Börja plugga då så du kan byta jobb?
Hos oss finns förskola på natt, kväll och helg. Samhälle med en industri med skift, så många jobbat helt enkelt skift varför bra verksamhet finns även för dem som skiftarbetar
Pappan kan säkert ta nån natt men blir barnen förvirrade då? Fattar inte hur alla andra löser det med tanke på väldigt många jobb innebär annat än dagtid.
Vi gjorde så att barnen hade sitt fasta boende hos mig och pappan bodde och sov här när jag jobbade kvällar/nätter/helger, så bodde de hos honom tors/sön varannan helg. Han har ett dagtidsjobb. Vi valde att jag bodde kvar i vårt gamla boende för att göra det så enkelt som möjligt för barnen. Så han fick inreda ett eget rum här (en liten skrubb) där jag inte gick in och stökade utan som han hade helt ifred så han kunde ha kläder, en dator och säng här).
Det funkade för oss, nya partners hade inte lätt att acceptera dock.
Kommer bo nära varandra så om pappan går med på att ha dom nån natt på min vecka måste det väl vara bättre än ha dom på nattis ?
Kommer bo nära varandra så om pappan går med på att ha dom nån natt på min vecka måste det väl vara bättre än ha dom på nattis ?
Har själv bara jobbat dag och kväll, och då tog pappan barnen på kvällen och nattade dem.
Känner däremot en hel del som jobbar natt, och en hade sitt barn på nattis, en hade mormor som kom över och övernattade när hon jobbade.