• Efterregnkommersolsken

    Letrozol, hur många folliklar och vilken dos?

    Hej,

    Har testat letrozol 2,5 mg och fick en mogen follikel på dag 13 (19 mm). Eftersom jag är ofrivilligt barnlös så vill man gärna att 2 folliklar mognar.

    Hur många mogna folliklar har ni fått och på vilken dos? Tack på förhand

  • Svar på tråden Letrozol, hur många folliklar och vilken dos?
  • Anonym (Emma)
    Efterregnkommersolsken skrev 2021-03-20 23:23:09 följande:

    Hej,

    Har testat letrozol 2,5 mg och fick en mogen follikel på dag 13 (19 mm). Eftersom jag är ofrivilligt barnlös så vill man gärna att 2 folliklar mognar.

    Hur många mogna folliklar har ni fått och på vilken dos? Tack på förhand


    Hade samma dos som du och fick ibland 2 mogna och ibland 1. Blev dock aldrig gravid med Letrozol trots ägglossning. Hoppas det går bättre för dig
  • Efterregnkommersolsken
    Anonym (Emma) skrev 2021-03-21 11:52:39 följande:

    Hade samma dos som du och fick ibland 2 mogna och ibland 1. Blev dock aldrig gravid med Letrozol trots ägglossning. Hoppas det går bättre för dig


    Hej tack för svar! Har du lyckats bli gravid?

    Vårat nästa steg är ivf om detta inte går.
  • Anonym (Emma)
    Efterregnkommersolsken skrev 2021-03-21 14:39:14 följande:

    Hej tack för svar! Har du lyckats bli gravid?

    Vårat nästa steg är ivf om detta inte går.


    Ja vi fick vårt första barn via IVF och sen kom faktiskt andra naturligt utan någon behandling
  • Efterregnkommersolsken
    Anonym (Emma) skrev 2021-03-21 16:13:38 följande:

    Ja vi fick vårt första barn via IVF och sen kom faktiskt andra naturligt utan någon behandling


    Men wow, grattis vad fantastiskt!!

    Hur gamla var ni när ni startade ivf?
  • Anonym (Emma)
    Efterregnkommersolsken skrev 2021-03-21 16:28:32 följande:

    Men wow, grattis vad fantastiskt!!

    Hur gamla var ni när ni startade ivf?


    Tack snälla!

    Jag var 25 och min sambo 30.
  • siiimbooo

    Hej,

    Väntar på mensen här och sedan ska vi dra igång med första kuren 2.5mg här med.

    Håller tummarna för dig och hoppas det går vägen för dig. Ska bli intressant att se hur kroppen kommer reagera på det men äntligen så kanske man få en ägglossning ????

  • siiimbooo

    Hej,

    Väntar på mensen här och sedan ska vi dra igång med första kuren 2.5mg här med.

    Håller tummarna för dig och hoppas det går vägen för dig. Ska bli intressant att se hur kroppen kommer reagera på det men äntligen så kanske man få en ägglossning ????

  • Stickling
    siiimbooo skrev 2021-03-21 18:18:22 följande:

    Hej,

    Väntar på mensen här och sedan ska vi dra igång med första kuren 2.5mg här med.

    Håller tummarna för dig och hoppas det går vägen för dig. Ska bli intressant att se hur kroppen kommer reagera på det men äntligen så kanske man få en ägglossning ????


    Jag är i samma sits! Väntar också på mensen, ska komma nästa helg. Ska bli spännande att börja med tabletterna, hoppas så att det ska funka. Hur länge har du försökt? Själv är jag på nionde försöket nu.
  • Anonym (M)

    Jag har blivit gravid två gånger med hjälp av letrozol. Första gången på enkel dos och andra gången med dubbel. Vid alla försök hade jag bara en mogen äggblåsa.

  • siiimbooo
    Stickling skrev 2021-03-21 20:51:51 följande:

    Jag är i samma sits! Väntar också på mensen, ska komma nästa helg. Ska bli spännande att börja med tabletterna, hoppas så att det ska funka. Hur länge har du försökt? Själv är jag på nionde försöket nu.


    Härligt! förhoppningsvis så lyckas vi båda! håller tummar och tår! Detta kommer bli vårt 7 försök, vi fick som tur är hjälp rätt snabbt på Emmakliniken trots att vi bara försökt 5 gånger. När är mensen beräknad?
  • Stickling
    siiimbooo skrev 2021-03-22 22:12:29 följande:

    Härligt! förhoppningsvis så lyckas vi båda! håller tummar och tår! Detta kommer bli vårt 7 försök, vi fick som tur är hjälp rätt snabbt på Emmakliniken trots att vi bara försökt 5 gånger. När är mensen beräknad?


    Ja, nu håller vi tummarna! Vad skönt att ni fick snabb hjälp. Min mens är beräknad på fredag eller lördag. Hur ligger du till i cykeln?
Svar på tråden Letrozol, hur många folliklar och vilken dos?