• pandarinen

    Någon som plussat sent efter neg test

    Jag håller på att bli knäpp.

    Bim+8 idag men fortfarande negativt test. Fattar ingenting. Någon som varit med om liknande och plussat sent? Jag har känningar i brösten och bröstvårtorna och trötthet och molnande värk som kommit å gått.

    Känt även lätt illamående och hungerkänsla under veckan..

    Men får inte ens ett svagt plus.

  • Svar på tråden Någon som plussat sent efter neg test
  • Jag är bara jag

    Så sent får garanterat 99,99% av alla gravida plus. Jag har tagit hcg-prov flera gånger v.4+5 och haft som lägst 361. Det är 3 dagar före BIM +8 om man har 14 dagars lutealfas. Det är hcg som ger symptom så har man symptom får man plus. Och är man inte gravid så kommer mensen när den ska. Så det finns bara 2 alternativ. Antingen hade du ingen äl alls eller senare äl än du trodde. 

  • pandarinen

    Fast jag tog ältest och fick utslag för äl 26-27 februari.

    Och jag har alltid haft en regelbunden mens och äl.

  • Jag är bara jag
    pandarinen skrev 2021-03-21 13:07:13 följande:
    Fast jag tog ältest och fick utslag för äl 26-27 februari.
    Och jag har alltid haft en regelbunden mens och äl.
    Äl-test är ingen garanti för att ägget släpper. Det är bara en enda gång under alla mina år här på F.l jag läst om en tjej som faktiskt var gravid trots minus så pass sent som du. Det är extremt ovanligt. Hon gjorde VUL där de upptäckte det. Så det kan du göra privat eller skicka in till Werlabs eller helt enkelt vänta en vecka till och kommer inte mensen så testa då igen.
  • SilverEmma

    Plussade på bim+20 med första barnet, negativt dagen innan. Plussade på bim+10 med andra barnet, negativt dagen innan. 

  • pandarinen
    SilverEmma skrev 2021-03-21 13:56:11 följande:

    Plussade på bim+20 med första barnet, negativt dagen innan. Plussade på bim+10 med andra barnet, negativt dagen innan. 


    Tog du många test fram till Bim 10 å Bim 20?
  • SilverEmma
    pandarinen skrev 2021-03-21 14:18:29 följande:
    Tog du många test fram till Bim 10 å Bim 20?
    Några stycken, minns inte riktigt (ungarna är 11 och 12 nu). Men tog test dagen efter bim med båda och  2-3 efter det med första och kanske bara 1 till med andra. Hade inga speciella symptom precis i början så en graviditet kändes väldigt osannolik. Tji fick jag.
  • pandarinen

    Om man druckit mycket vätska kvällen innan pch behöve1r pinka redan vid elva men hölll lite till sju. Kan det vara så att urinen inte var tillräckligt koncentrerat? Nu har jag inte pinkat sen halv nio och knappt druckit något. Hoppas

Svar på tråden Någon som plussat sent efter neg test