• Nn89

    Min sambo är otrogen. Hjälp

    Jag har aldrig mått såhär dåligt i hela mitt liv. Jag har varit tillsammans med min sambo i 10 år. Idag kom jag på att han har haft ett förhållande i 1.5 år med en tjej som bor 4 timmar ifrån oss. Hon har man och två barn. Jag är totalt knäckt och förstår inte hur jag ska kunna komma ur detta. Jag har gjort allt för min sambo och ställt upp för honom genom alla hans problem bla. Alkoholmissbruk. Jag har hjälpt honom genom alla motgångar och stöttat honom trots alla dåliga beslut han tagit på grund av alkoholen och detta är tacken. Den senaste tiden ca 1 år har han han inte druckit något. Vi var verkligen på rätt väg och har pratat flera gånger om att han vill skaffa barn och allt har varit bra mellan oss. Jag bad han välja mellan mig och henne men det kommer han inte göra. Han tänker inte slänga bort deras relation för hon har funnits där för honom så om jag vill vara med honom ska jag acceptera deras relation. Dom träffades första? gången igår och imorse kom jag på honom när jag såg hela deras konversation. Jag behöver hjälp och råd prata av mig. Jag är otroligt ensam och känner att detta har knäckt mig på ett sätt jag inte trodde var möjligt. Hjälp ????

  • Svar på tråden Min sambo är otrogen. Hjälp
  • Studentpappa

    Han har vänstrat i 1,5 år men dom träffades första gången igår? Den biten får jag inte riktigt ihop. I övrigt är det väl inte så mycket att säga, var glad att ni inte hann få barn.


    Ride it like you stole it
  • Anonym (eee)
    Nn89 skrev 2021-03-21 15:16:50 följande:

    Jag har aldrig mått såhär dåligt i hela mitt liv. Jag har varit tillsammans med min sambo i 10 år. Idag kom jag på att han har haft ett förhållande i 1.5 år med en tjej som bor 4 timmar ifrån oss. Hon har man och två barn. Jag är totalt knäckt och förstår inte hur jag ska kunna komma ur detta. Jag har gjort allt för min sambo och ställt upp för honom genom alla hans problem bla. Alkoholmissbruk. Jag har hjälpt honom genom alla motgångar och stöttat honom trots alla dåliga beslut han tagit på grund av alkoholen och detta är tacken. Den senaste tiden ca 1 år har han han inte druckit något. Vi var verkligen på rätt väg och har pratat flera gånger om att han vill skaffa barn och allt har varit bra mellan oss. Jag bad han välja mellan mig och henne men det kommer han inte göra. Han tänker inte slänga bort deras relation för hon har funnits där för honom så om jag vill vara med honom ska jag acceptera deras relation. Dom träffades första? gången igår och imorse kom jag på honom när jag såg hela deras konversation. Jag behöver hjälp och råd prata av mig. Jag är otroligt ensam och känner att detta har knäckt mig på ett sätt jag inte trodde var möjligt. Hjälp ????


    Han väljer alltså henne. 
    Då vet du. Sätt dig och planera för vem av er som ska flytta, eller om båda ska det osv. Dela upp saker. Ta hjälp av vänner, bär inte detta ensam. 
  • Nn89

    Vi har inga barn. Jag har inte gjort annat än ställa upp för honom vänt ut och in på mig själv för att han ska må bra. Han träffade henne vad jag vet för första gången igår. Meddelandena jag såg var extremt kärleksfulla.

    Jag är 30 och han är 29. Jag är så himla rädd för att börja om med någon ny och hitta någon att skaffa barn med innan det är försent. Den personen som har varit min trygghet som jag trodde jag kände visar sig inte alls vara den personen. Jag mår så sjukt dåligt och nu är han ute och dricker sig full och har kul. Jag har alltid ställt upp för honom genom allt. Satt mina egna känslor åt sidan när jag har varit sårad. Gjort allt för vårt hem, skapat mig en karriär för att vi ska ha det bra ekonomiskt stöttat honom genom ett antal återfall med alkoholen. Inte en enda gång under 10 år kan han säga att jag har sårat honom eller inte ställt upp och detta är tacken. Jag är så fruktansvärd förstörd

  • TuppenBob

    Gud vad jag kokar när jag läser detta :).. lämna honom, helst nu. Du är fortfarande ung, 30 år bara. Du kommer att hitta någon som är rätt för dig eller varför inte bara njuta av tiden som singel under tiden?
    Jag förstår 10 år är lång tid ihop men det han har gjort, han förtjänar inte en sekund till med dig.  

  • Nn89

    Jätteskönt att höra detta från er alla, jag är totalt knäckt men detta hjälper.

    Jag har flyttat hem till mina föräldrar nu jag klarar inte av att se honom. Han var livrädd över att jag skulle kontakta henne eller hennes man och berätta. Jag vill gärna det, vad är er synpunt på det?

  • Anonym (Lämna)

    Lämna honom! Låt inte dig själv nedvärderas genom att ge honom en ny chans om han skulle be om det. Jag träffade min fästman när jag var 32 år och vi väntar vårt första barn.

  • Anonym (Sandra)
    Nn89 skrev 2021-03-21 16:31:29 följande:

    Jätteskönt att höra detta från er alla, jag är totalt knäckt men detta hjälper.

    Jag har flyttat hem till mina föräldrar nu jag klarar inte av att se honom. Han var livrädd över att jag skulle kontakta henne eller hennes man och berätta. Jag vill gärna det, vad är er synpunt på det?


    Om det var hennes man som fått reda på det, hade DU viljat att han berättat för dig?

    Om ja, då hade jag berättat för honom.

    Jag hade viljat veta så jag hade berättat.

    Jag hade struntat i frun dock..,

    Har du tagit print på deras konversation eller liknande så du kan bevisa för mannen?
  • Nn89

    Tack Saicko för bra pepp.

    Jag har tyvärr inga printbilder som kan bevisa. Jag blev så fruktansvärt chockad att jag inte kunde tänka..

  • Nn89

    Tack Saicko för bra pepp.

    Jag har tyvärr inga printbilder som kan bevisa. Jag blev så fruktansvärt chockad att jag inte kunde tänka..

Svar på tråden Min sambo är otrogen. Hjälp