• Lololooney

    vattenförgiftning

    Senaste veckan har jag tränat och därav druckit upp till 4 liter vatten. Jag har märkt av att jag fått huvudvärk nästintill varje dag. Det bultar i tinningarna och jag får yrsel ibland när jag reser mig upp. Har också märkt att jag gått upp mycket i vikt utan att jag ändrat något i min kost. Ringde till 1177 och de sa att det lät som ett ofarligt fall av vattenförgiftning. De gav mig dock inget råd vad gäller huvudvärken.

    Jag har druckit mindre vatten idag men har en ihållande pulserande huvudvärk. Undrar om någon har något råd eller tips för vad som kan lindra huvudvärken? Kan en tesked salt hjälpa eller kommer det bara förvärra situationen genom att orsaka ytterligare vätskeansamling i kroppen?

  • Svar på tråden vattenförgiftning
  • Anonym (F)

    Var försiktig med extra salt! Du kan väldigt snabbt bli förgiftad av salt, redan vid en väldigt liten mängd. Drick mindre bara och ta en huvudvärkstablett.

  • Pentra

    När man dricker så mycket vatten per dygn så sköljer man ur livsviktiga mineraler och vitaminer från, framför allt, hjärnan; och detta ger huvudvärk. 

Svar på tråden vattenförgiftning