• Mp2000

    Borde jag göra slut med min partner?

    Hej! Jag har varit tillsammans med min nuvarande partner i lite över ett år. Jag har under detta året då och då funderat på om det verkligen är rätt. Men nu på senaste tiden har dessa tankar ökat mer och mer. Vi pratar inte lika mycket med varandra och jag känner aldrig för att ha samlag med honom. Det känns som att vi är bästa vänner, men mer än så känner jag inte. Jag har även börjat tänka på en kille som jag träffade innan min nuvarande partner, även under sexet. Är det någon här som varit med om samma sak efter bara ett år tillsammans? Hur ska jag göra?

  • Svar på tråden Borde jag göra slut med min partner?
  • Anonym (pppp)

    ja inte låter det bra iaf. Låter inte som om ni trivs ihop. 

  • Anonym (Inv)
    Mp2000 skrev 2021-03-21 20:15:41 följande:

    Hej! Jag har varit tillsammans med min nuvarande partner i lite över ett år. Jag har under detta året då och då funderat på om det verkligen är rätt. Men nu på senaste tiden har dessa tankar ökat mer och mer. Vi pratar inte lika mycket med varandra och jag känner aldrig för att ha samlag med honom. Det känns som att vi är bästa vänner, men mer än så känner jag inte. Jag har även börjat tänka på en kille som jag träffade innan min nuvarande partner, även under sexet. Är det någon här som varit med om samma sak efter bara ett år tillsammans? Hur ska jag göra?


    Du låter som ett barn. Väx upp!

    Det är standard att man får känslor för andra under en lång relation. Deg här över. Vill du bli en ensamstående morsa i framtiden? För det är den vägen du håller på och lägger ut.

    Är din pojkvän en bra man eller inte? Har ni samma mål i livet och passar ni tillsammans? Om han är en bra man, ni har liknande livsmål och ni passar tillsammans. Se då till att få tillbaka erotiken i ert liv. Ta ansvar för det och slå inte ifrån dig.
  • Anonym (Naughty40)

    Låter som att de rätta känslorna inte finns där längre. Helt naturligt och sånt som kan hända. Lämna honom så att ni båda kan bli lyckliga var och en på sitt håll.

  • Fjäril kär

    Om du haft dessa känslor och tankar från och till under hela året ni varit ihop så känns det som att du blev ihop med honom fast du kanske inte riktigt ville det. Eller att du trodde att saker skulle bli bättre med tiden?

    Är han inte rätt från början så kommer han aldrig bli rätt heller.

  • Utepålandet

    Problemet är att man ju ofta hamnar i den här situationen oavsett partner. Det är inte så lätt som att göra slut och tro att nästa man hittar kommer vara drömprinsen som man är nykär i livet ut. Givetvis ska du göra slut om det är det du känner att du vill, men var förberedd på att historien riskerar att upprepa sig.

  • Anonym (13 år)

    Jag är fortfarande förälskad i min man efter 13 år. För mig så är det där med att pirret och känslorna försvinner obegripligt.

    Känns det fel ts så är det antagligen fel. Tvivlar du så är det något som saknas skulle jag tro. Det behöver inte vara så att ni inte passar för varandra men tidpunkten i livet kan vara fel.

  • Anonym (kräsen)
    Anonym (Inv) skrev 2021-03-21 20:31:56 följande:
    Du låter som ett barn. Väx upp!

    Det är standard att man får känslor för andra under en lång relation. Deg här över. Vill du bli en ensamstående morsa i framtiden? För det är den vägen du håller på och lägger ut.

    Är din pojkvän en bra man eller inte? Har ni samma mål i livet och passar ni tillsammans? Om han är en bra man, ni har liknande livsmål och ni passar tillsammans. Se då till att få tillbaka erotiken i ert liv. Ta ansvar för det och slå inte ifrån dig.
    Ett år är verkligen ingen lång relation, du måste skoja?

    Efter ett år ska man fortfarande sväva på rosa moln och tända mycket på sin partner om det ska ha en chans att bli något kvar av det efter barn, spyor, blöjor, skrik och vaknätter.

    Ett år är en lagom tid för utvärdering- är jag nöjd med det här? Om inte, gå vidare.
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Inv) skrev 2021-03-21 20:31:56 följande:

    Du låter som ett barn. Väx upp!

    Det är standard att man får känslor för andra under en lång relation. Deg här över. Vill du bli en ensamstående morsa i framtiden? För det är den vägen du håller på och lägger ut.

    Är din pojkvän en bra man eller inte? Har ni samma mål i livet och passar ni tillsammans? Om han är en bra man, ni har liknande livsmål och ni passar tillsammans. Se då till att få tillbaka erotiken i ert liv. Ta ansvar för det och slå inte ifrån dig.


    Fast nu var ju det här en kort relation, inte en lång.

    TS det låter inte alls bra att känna så efter bara ett år. Känslorna verkar inte finnas på plats. Fundera över om ni passar ihop? Det ska inte kännas halvdant, då är något fel.
  • sextiotalist
    Anonym (Inv) skrev 2021-03-21 20:31:56 följande:

    Du låter som ett barn. Väx upp!

    Det är standard att man får känslor för andra under en lång relation. Deg här över. Vill du bli en ensamstående morsa i framtiden? För det är den vägen du håller på och lägger ut.

    Är din pojkvän en bra man eller inte? Har ni samma mål i livet och passar ni tillsammans? Om han är en bra man, ni har liknande livsmål och ni passar tillsammans. Se då till att få tillbaka erotiken i ert liv. Ta ansvar för det och slå inte ifrån dig.


    Ett år är en kort tid. Men tillräckligt lång för att avgöra om det är värt att gå vidare.

    Så ts är inte ett barn utan klok nog att inse att det inte finns någon grund att fortsätta med relationen.
  • Anonym (Inv)
    sextiotalist skrev 2021-03-22 06:33:44 följande:

    Ett år är en kort tid. Men tillräckligt lång för att avgöra om det är värt att gå vidare.

    Så ts är inte ett barn utan klok nog att inse att det inte finns någon grund att fortsätta med relationen.


    Det är klokt att överväga vid den tidpunkten, ja men TS kriterier är naiva till den drag att det blir infantilt.
Svar på tråden Borde jag göra slut med min partner?