• Anonym (Hjälplös)

    NOLL sexlust. Hålla ihop med sambon?

    Hej på er.

    Oavsett om någon svarar på den här tråden eller inte så ska det bli oerhört att skriva ner mina känslor.

    Jag är en 30 årig mamma med två små barn som bor tillsammans med min sambo (pappan till barnen).

    Bakgrund till vårt förhållande. Vi träffades på en fest. Blev tillsammans någon månad senare. Två månader efter det så flyttade vi ihop och någon enstaka månad efter det så väntade vi vårt första barn tillsammans. Barnet föddes och bara några månader efter så blev jag oplanerat gravid igen.. Vi valde att behålla då vi ändå visste att vi ville ha fler barn. Vi klarar familjelivet väldigt bra trots att det är otroligt tufft. Vi är ett bra team. Vi har nu varit tillsammans i 4,5 år.

    Omkring tiden vårt andra barn kom till världen så började sexlusten minska. All trots, kolik, sömnbrist osv gjorde att all min lust bara försvann. Det har nu gått flera år och den kommer inte tillbaka.

    Jag har verkligen försökt lösa problemet men ingenting har funkat. Jag har bytt preventivmedel, varit utan hormon preventivmedel, ätit kosttillskott för att öka sexlusten, försökt ha mysiga kvällar med sambon när vi kan och orkar, typ spelar spel, druckit vin osv. Ingenting jag gör hjälper. Lusten finns inte där. Vi fixade barnvakt och tog in på hotell en natt t.ex. Nä inte ens då pirrade det till. Det handlar inte om honom heller för jag onanerar inte längre ens. Tänker aldrig på sex. Minns inte hur det känns att vara kåt. Grejen är att efter barn så tycker jag inte ens att det är skönt längre. Det känns inte likadant.

    För övrigt är jag väldigt bekväm i min kropp osv så det är absolut inget sånt heller.

    Frågan är nu, vad är det för fel på mig? Är detta normalt? Ingen jag pratat med förstår vad jag menar. Jag och min sambo har alltid sex max en gång i månaden. Ofta varannan månad typ men då gör jag det inte ens för att jag vill. Utan snarare att ju längre tid det går mellan gångerna ju sämre blir det mellan oss. Det tär enormt så då ställer jag upp. Min sambo är en sån som gärna vill ha fysisk närhet också. Inte jag. Bara i början av ett förhållande när allt är nytt, sen ledsnar jag. Har gjort det i varenda förhållande jag har haft.

    Finns det någon där ute som varit med om liknande? Har ni fått det att bli bättre? Tips? Känner mig hjälplös och är så rädd att sambon tillslut ska få nog och lämna mig. Vem vill vara i ett förhållande helt utan närhet då?

  • Svar på tråden NOLL sexlust. Hålla ihop med sambon?
  • Anonym (Inna)

    Vad skulle hända om du tappar upp ett varmt bad och sätter på en p-rulle på mobilen bara för digsjälv? Skulle det kunna kicka igång maskineriet? Typ att du börjar med att få igång onanin. Onani är ju bra på många sätt, ökar lyckokänslor och minskar stress. Om du skulle se på det på samma sätt som du unnar dig andra måbra saker? Då jobbar du upp en lust.

    Annars vet jag inte.. förmodligen har du brist på något ämne eller hormon i kroppen. Om du bor i Stockholm kan Hercare hjälpa till att mäta det och ge dig tillskott..

  • kaeg

    Känner igen och vi var där, men hade det inte så tätt mellan barnen som ni har.

    För oss var det extremt nära att vi gick åt var sitt håll... inte bara för sex och lust var borta utan för att allt påverkades negativt och tärde på oss.

    Har ni balans i vardagen? Delar på hämtning/lämning förskola? Jobb hemma? Sömn? Egentid? Hobbies? Barnvakt?


    * Pojke 2006 * Flicka 2008 * Flicka 2015 * Pojke 2018
  • Anonym (Samma)

    Jag har oxå känt så där efter ett antal barn osv men de har alltid legat ett sexkrav i bakgrunden som gjort att jag känt panik för att jag inte lyckas bli kåt samtidigt som de måste liggas. Slutat med att jag känt mig äcklad av sex o förhållandet tog slut

  • Anonym (Hjälplös)
    Anonym (Inna) skrev 2021-03-21 21:36:41 följande:

    Vad skulle hända om du tappar upp ett varmt bad och sätter på en p-rulle på mobilen bara för digsjälv? Skulle det kunna kicka igång maskineriet? Typ att du börjar med att få igång onanin. Onani är ju bra på många sätt, ökar lyckokänslor och minskar stress. Om du skulle se på det på samma sätt som du unnar dig andra måbra saker? Då jobbar du upp en lust.

    Annars vet jag inte.. förmodligen har du brist på något ämne eller hormon i kroppen. Om du bor i Stockholm kan Hercare hjälpa till att mäta det och ge dig tillskott..


    Där har vi ett problem som min sambo är skyldig till tyvärr. Han har förstört onanin för mig. Han kom på mig en gång när jag var hemma själv på lunchen. Jag såg det som en het grej och hoppades att han skulle komma in och sätta på mig på studs. Men nej. Han blev arg. Det blev ett bråk. Han tog så illa vid sig att jag kunde minsann ta på mig själv men inte ligga med honom. Jag flippade ur minst lika mycket och sa tydligt att det här är MIN kropp. Jag rör den så mycket jag vill! Onanin har ingenting med vårt sexliv att göra. Senare så att lust väcker lust! Men det hjälpte inte. Han lyssnade inte. Sen dess, varenda gång jag har onanerat så har han vetat om det. Vet inte om han lägger nån slags fälla vid min vibrator så att han ser att jag rört den. Ingen aning. Men han visste om varenda gång jag onanerat och han konfronterade mig om det. Till och med på mitt jobb kom han en dag och frågade om jag hade haft det skönt imorse. Jag kan inte förklara hur det gick mig att känna. Han fick mig att skämmas över att jag rör mig själv. Det har iallafall gjort att jag inte längre onanerar alls. Även om jag väldigt gärna skulle vilja de för det får mig att må bra...
  • Anonym (Hjälplös)
    kaeg skrev 2021-03-21 21:44:13 följande:

    Känner igen och vi var där, men hade det inte så tätt mellan barnen som ni har.

    För oss var det extremt nära att vi gick åt var sitt håll... inte bara för sex och lust var borta utan för att allt påverkades negativt och tärde på oss.

    Har ni balans i vardagen? Delar på hämtning/lämning förskola? Jobb hemma? Sömn? Egentid? Hobbies? Barnvakt?


    Vi har bra balans i vardagen tycker jag. Delar på det mesta. Sover bra. Egentid när vi vill men vill oftast vara tillsammans. Inga barnvakter dock.
  • Crazzy

    Jag tycker inte att du ska ta för hårt eller allvarligt på det här, men det är ju personligt tycke. Ni har två väldigt små barn, och är liksom mitt uppe i en väldigt osexig period i livet. Det är ju inte speciellt konstigt att ni inte är vrålkåta på varandra hela tiden.

    Jag har tre barn under 4 år, och vårt sexliv är sporadiskt, för att uttrycka sig diplomatiskt. Man kan inte lita på att barnen sover (och de verkar ha någon radar som plingar så fort vi rör vid varandra), så då är det svårt att få till riktig lust. Vi fick nyligen en natt utan barnen, och då kom vi igång i de gamla spåren ganska snabbt - så som vi var tillsammans innan vi fick 7 miljarder småbarn, haha.

    Ge det tid helt enkelt, försök att få till något dygn för er själva om ni KAN. Småbarnsår, kolik och vakna nätter kan nog sänka de flestas libido.

  • Hotelliggaren

    Tror faktiskt att du ska hålla ut ett tag till. Eftersom du du faktiskt ser det som ett problem och verkligen VILL ha tillbaka lusten så tror jag det kommer. Det är annorlunda om du liksom kände olust inför det, om du inte längtade efter det.
    Kan nog säga att jag har ett litet uns av förståelse för honom ang onani. Om ni inte haft sex alls på typ två år för att du inte alls känner lust, och ändå onanerar hade jag nog tyckt att du kunde bjuda in mig. Känslan blir såklart att du visst äör kåt och har lust men inte med honom... Sen att bli arg är väl att ta i. Men kan fatta om han känner en viss bitterhet och utanförskap. Men den gg som han kom på dig borde ju tänt honom. Hade gjort det med mig iaf!

  • Anonym (L)

    Prata med din sambo. Vad säger han om det här? Hur mår han i relationen? Kan tänka mig att det inte känns så kul för honom att vara tillsammans med en person som varken vill ha sex eller närhet på andra sätt. Då känns det ju mer som att man bara är vänner än ett riktigt par.

    Du har försökt göra något åt saken men lusten kommer inte tillbaka och du verkar inte veta vad det beror på att lusten är borta så då är det ju svårt.

    Jag tror att det här är dödsdömt men du kan ju göra ett sista försök och se om lusten kommer tillbaka eller ej, annars så kommer nog ert förhållande att ta slut ganska snart. Personligen hade jag aldrig stannat i ett förhållande som detta.

    Gällande att din sambo kom på dig med att onanera så förstår jag faktiskt hans reaktion. Du vill knappt ha sex med honom men du vill (ville) onanera. Hur tror du att han känner då? Om min pojkvän hellre onanerade än att ha sex med mig så hade jag känt mig enormt osexig och otillräcklig. Förhållandet hade nog tagit slut.

  • Anonym (Inna)
    Anonym (Hjälplös) skrev 2021-03-21 21:50:47 följande:

    Där har vi ett problem som min sambo är skyldig till tyvärr. Han har förstört onanin för mig. Han kom på mig en gång när jag var hemma själv på lunchen. Jag såg det som en het grej och hoppades att han skulle komma in och sätta på mig på studs. Men nej. Han blev arg. Det blev ett bråk. Han tog så illa vid sig att jag kunde minsann ta på mig själv men inte ligga med honom. Jag flippade ur minst lika mycket och sa tydligt att det här är MIN kropp. Jag rör den så mycket jag vill! Onanin har ingenting med vårt sexliv att göra. Senare så att lust väcker lust! Men det hjälpte inte. Han lyssnade inte. Sen dess, varenda gång jag har onanerat så har han vetat om det. Vet inte om han lägger nån slags fälla vid min vibrator så att han ser att jag rört den. Ingen aning. Men han visste om varenda gång jag onanerat och han konfronterade mig om det. Till och med på mitt jobb kom han en dag och frågade om jag hade haft det skönt imorse. Jag kan inte förklara hur det gick mig att känna. Han fick mig att skämmas över att jag rör mig själv. Det har iallafall gjort att jag inte längre onanerar alls. Även om jag väldigt gärna skulle vilja de för det får mig att må bra...


    Öhhhh! Ok. Ja där har vi det. Din man har fuckat upp din sexualitet.

    Vilken normal människa läger ut fäller för sin sambo eller ringer för att kontrollera om hon smekt sig?? Det var nog det sjukaste jag hört på bra länge!

    Är han så här kontrollerande i andra sammanhang?

    Innebär detta att han inte heller får lov att smeka sig??
  • Anonym (Inna)

    ... och innebär detta att du inte får smeka dig själv medan ni har sex???

    Jag kan inte få orgasm utan att stimulera mig själv under sex med min man. Om jag inte skulle få smeka mig själv så skulle sex vara helt onödigt för mig. Då hade jag aldrig kunnat komma. Då hade min sexlust till min man dramatiskt avtagit.

  • Anonym (L)
    Anonym (Inna) skrev 2021-03-22 10:22:44 följande:

    Öhhhh! Ok. Ja där har vi det. Din man har fuckat upp din sexualitet.

    Vilken normal människa läger ut fäller för sin sambo eller ringer för att kontrollera om hon smekt sig?? Det var nog det sjukaste jag hört på bra länge!

    Är han så här kontrollerande i andra sammanhang?

    Innebär detta att han inte heller får lov att smeka sig??


    Det är inte alls säkert att han lägger ut någon fälla, lol. Det är bara ts spekulationer.

    Grejen är att hans reaktion är förståelig. Ts vill inte ha sex med honom men hon vill/ville onanera. Då hade jag känt mig osexig och otillräcklig och förhållandet hade tagit slut.
  • kaeg

    Ni behöver prata om sex och varför du onanerar. Att hitta tillbaka till sin kropp och till sin lust är viktigt efter förlossningar. Att bli sig själv igen istället för bröstet som ammar, famnen som tröstar och klänga på mm

    Klart han känner sig utbytt och kränkt, han är ju man (lite krasst)... tror kommunikation är viktig här och att du inte skäms och skräms över att han vet att du onanerar. Försök fortsätta ändå!

    Prata om och förklara att onanin är ett steg för att försöka väcka suget. Ett steg att få tillbaka sexualiteten och att du vill få ett samliv igen.

    Inte tvinga dig till sex och mys, men ändå kanske försöka kompromissa. Tex sitta nära i soffan, alltid kyssas hej/hejdå eller liknande och aktivt tänka på saker som ni båda kan göra för varandra för att få bättre samliv.


    * Pojke 2006 * Flicka 2008 * Flicka 2015 * Pojke 2018
  • Anonym (Viola)
    Anonym (Hjälplös) skrev 2021-03-21 21:50:47 följande:

    Där har vi ett problem som min sambo är skyldig till tyvärr. Han har förstört onanin för mig. Han kom på mig en gång när jag var hemma själv på lunchen. Jag såg det som en het grej och hoppades att han skulle komma in och sätta på mig på studs. Men nej. Han blev arg. Det blev ett bråk. Han tog så illa vid sig att jag kunde minsann ta på mig själv men inte ligga med honom. Jag flippade ur minst lika mycket och sa tydligt att det här är MIN kropp. Jag rör den så mycket jag vill! Onanin har ingenting med vårt sexliv att göra. Senare så att lust väcker lust! Men det hjälpte inte. Han lyssnade inte. Sen dess, varenda gång jag har onanerat så har han vetat om det. Vet inte om han lägger nån slags fälla vid min vibrator så att han ser att jag rört den. Ingen aning. Men han visste om varenda gång jag onanerat och han konfronterade mig om det. Till och med på mitt jobb kom han en dag och frågade om jag hade haft det skönt imorse. Jag kan inte förklara hur det gick mig att känna. Han fick mig att skämmas över att jag rör mig själv. Det har iallafall gjort att jag inte längre onanerar alls. Även om jag väldigt gärna skulle vilja de för det får mig att må bra...


    Du skulle bara veta hur det känns att vara den som tröstlöst längtar efter minsta lilla beröring eller bekräftelse och istället upptäcker att partnern onanerar. Ja, det är din kropp och du har rätt att onanera men du kan fasen inte förvänta dig att han ska ta det med en klackspark när han längtar efter att du ska bli kåt och när du väl är det så onanerar du.

    Och ja, jag har varit i den situationen. Jag konfronterar inte men jag vet ofta när han onanerat och det gör ont när han inte ens rör mig.
  • MrMister82

    Han har blivit knäckt av att bli avvisad. Därför han tar upp det hela tiden för att hantera ångesten. Är nog mer slumpen det hänt när du faktiskt onanerat fast han känner ju dig så han märker väl om du är annorlunda.

    Jag märker själv om jag onanerat så är jag inte lika sugen på sex beroende på hur stressnivån är generellt. Så har man låg sexdrift bör man nog spara sig till sin partner. Tror inte lust väcker lust generellt hos alla, utan det är nog mer specifikt. Onerar man vill man onanera mer. Har man sex vill man ha sex mer.

    En del som hellre onanerar än har sex gör det för det upplevs som mer avslappnat och kravlöst än hos en partner. Ett tips är att kanske sänka kraven på dig själv. Hålla det enkelt. Sex behöver inte vara hur länge och avancerat som helst varje gång.

  • Anonym (Smurfan)

    Jag känner igen mig. Tror tyvärr att min brist på sexlust varit en av orsakerna till att mina förhållanden tagit slut. Har inget råd att ge tyvärr, mer än att man ska vara snäll mot sig själv. Kanske om man hittar en man som är likadan. Sen kanske det går att ha enstaka äventyr eller en älskare då o då, ifall det trots allt finns en sexlust med nya människor?

    Det kan bli bättre också när barnen blir större o man är mindre utsliten

  • Underhill

    Får en känsla av att du/ni försöker lite fööör mkt om man nu kan göra det!?:) Skulle det funka att försöka släppa alla tankar kring det en tid för att ladda om lite?? Kanske kan ni prioritera om en del i vardagen för att minska eventuell stress?? Kan förstå att många saker i dagens samhälle när man försöker driva familjen AB gör att man lätt tappar lusten för att annat kräver fokus och energi.

Svar på tråden NOLL sexlust. Hålla ihop med sambon?