• Mon 22 Mar 2021 12:48
    558 visningar
    3 svar
    3
    558

    Tunn livmoder slemhinna

    Hej

    Jag har fått letrozol + ovitrelle i två omgångar nu men min livmoder slemhinna är ca 5 mm varje gång. Hur kan jag boosta upp den själv eller vad jag kan fråga om för läkemedel för att den ska mogna på lite?

  • Svar på tråden Tunn livmoder slemhinna
  • Mon 22 Mar 2021 14:20
    #1

    En extra dos Ovitrelle kanske? Får man vid ÄD/ED motsvarande 5 dagar efter äl som extra boost. Progesteron? E-vitamin på egen hand, men överdosera inte. Prata med läkaren. 5 mm är för lite.

  • Mon 22 Mar 2021 14:35
    #2

    L-arginin och e vitamin hjälper ibland, även läst om rödbetsjuice, granatäpplejuice. Jag tror dock att det mest effektiva är såklart att tillsätta hormoner (östrogen och progesteron).

    Jag har börjat röra på mig varje dag, få igång blodflödet i kroppen, tog e vitamin och l arginin och hade en slemhinna på 7.8 mm när follikeln var 17 mm (cd12). Jag använder också letrozol för att boosta min egen äl.

  • Mon 22 Mar 2021 20:56
    #3

    Jag hade extrext tunn slemmhinna. Var helt fullproppad ned östrogen, både tabletter och plåster i några veckor. Men min slemmhinna blev inte mer än 5 mm (på det bästa stället, hade mkt skador på den så var nästan obefintlig på vissa ställen)

    Läkaren sa att en del får helt enkelt inte tjockare och återförde ägget där den såg som bäst ut och det lyckades.

    Nu har vi ett litet mirakel här hemma

Svar på tråden Tunn livmoder slemhinna