• Anonym (Lillis)

    Messenger - radera meddelanden

    Så jag öppnade upp mig för en så kallad vän och skrev till henne om mina relations problem via Messenger. Jättedumt såhär i efterhand.

    Nu är denna sk vännen arg på mig och jag är rädd att hon visar mina vår konversation för andra, framför allt för min partner.

    Om jag raderar våra konversationer, raderas de från hennes enhet också?

  • Svar på tråden Messenger - radera meddelanden
  • Kardemummabulle

    "Återkalla meddelande" men då behöver du göra det på vartenda ett och det är ju inte helt säkert att det försvinner för båda.

  • Kardemummabulle

    "Återkalla meddelande" men då behöver du göra det på vartenda ett och det är ju inte helt säkert att det försvinner för båda.

  • Anonym (Nej)
    Kardemummabulle skrev 2021-03-22 18:47:14 följande:

    "Återkalla meddelande" men då behöver du göra det på vartenda ett och det är ju inte helt säkert att det försvinner för båda.


    Stämmer inte. Man kan bara radera meddelanden som den andra inte har läst.

    TS - du sitter i det blå skåpet. Allt ni skrivit om finns kvar hos den andra personen även om du raderar er konversation.
  • Kardemummabulle
    Anonym (Nej) skrev 2021-03-22 19:15:55 följande:

    Stämmer inte. Man kan bara radera meddelanden som den andra inte har läst.

    TS - du sitter i det blå skåpet. Allt ni skrivit om finns kvar hos den andra personen även om du raderar er konversation.


    Mystiskt, när jag återkallat lästa meddelanden i messenger blir det återkallat för båda. Jag har testat det genom samsung, Apple och även via internet/dator..
  • Anonym (Nej)
    Kardemummabulle skrev 2021-03-22 19:30:20 följande:
    Mystiskt, när jag återkallat lästa meddelanden i messenger blir det återkallat för båda. Jag har testat det genom samsung, Apple och även via internet/dator..
    Funkar inte när man använder Messenger via Facebooks hemsida iaf. Har du verkligen testat så det gäller även lästa meddelanden? För det ska inte spela någon roll om man sitter på pc eller telefon.
  • Anonym (H)
    Kardemummabulle skrev 2021-03-22 19:30:20 följande:
    Mystiskt, när jag återkallat lästa meddelanden i messenger blir det återkallat för båda. Jag har testat det genom samsung, Apple och även via internet/dator..
    Fast när har du testat detta? Kort efter att de skickats eller långt senare, som verkar vara i TS fall?
  • Anonym (H)

    Testade nu att de bort meddelanden från igår. Och då tas de bara bort för mig, inte för den andra personen. Det är nog kört dessvärre TS.

  • Kardemummabulle
    Anonym (H) skrev 2021-03-22 19:40:37 följande:

    Testade nu att de bort meddelanden från igår. Och då tas de bara bort för mig, inte för den andra personen. Det är nog kört dessvärre TS.


    Testade igen med ett meddelande jag skickade 13 mars. Står att det är återkallat för oss båda.
  • Anonym (H)
    Kardemummabulle skrev 2021-03-22 19:49:12 följande:
    Testade igen med ett meddelande jag skickade 13 mars. Står att det är återkallat för oss båda.
    Mycket märkligt. Jag får meddelandet: Det här meddelandet tas bort för dig. Andra chattmedlemmar kan fortfarande se det.
Svar på tråden Messenger - radera meddelanden