• Anonym (Sofii)

Vul vecka 5-6

Ja gjorde vul i något jag trodde var 6+4, men läkaren som utförde det (på Max 4 minuter) Sa att ja var i 5+5, o att ?hade ja kommit igår hade jag inte sett hjärtat slå? jag såg hjärtat slå idag, men undrar vad han utgick ifrån eftersom han sa så? Embryo var 4 mm o hjärtat slog. När jag läst trådar här brukar man inte ens se hjärtslag i vecka 5+5 så va fick han de ifrån? Kan ja ha varit i v 6+4 som jag själv tror??

• Svar på tråden Vul vecka 5-6
  • Anonym (Sofii)

Kan inflika att om ja är i 5+5 så plussade jag äl+9 o de känns väldigt tidigt.....

• Anonym (Troligtvis)

Troligtvis utgick han från storleken på fostret, då man är i 5+ om fostret bara är 4 mm.

• Anonym (MA)

Han utgick ifrån embryots längd som han mätte.

Jag var med om samma, trodde jag var i v 6+4 men flyttades tillbaka en vecka, 5+4. Tyckte det var konstigt då det varken stämde med senaste mens eller ägglossning. Det var tvillingar så jag tänkte att hon säkert mätte den ?mindre? tvillingen. Tyvärr blev det MA som upptäcktes i v 10, graviditeten hade då avstannat i v 6+0.

Hoppas det går bra för dig

• Anonym (Sofii)

Okej.. så de borde stämma att jag är i 5+5 ? Fast ja inte själv Får ihop det.

• Anonym (Troligtvis)
    Anonym (Sofii) skrev 2021-03-23 10:45:41 följande:

Okej.. så de borde stämma att jag är i 5+5 ? Fast ja inte själv Får ihop det.

Varför får du inte ihop det? Det är inte ovanligt att plussa på ÄL+9.
  • Anonym (Sofii)
    Anonym (Troligtvis) skrev 2021-03-23 10:49:28 följande:

Varför får du inte ihop det? Det är inte ovanligt att plussa på ÄL+9.

För jag vet att jag var i 6+4 då jag haft stenkoll på äl. Därför undrar jag mest om embryo ändå kan vara mindre i början o sen växa till sig, eller att de är svårt o mäta i början så han hade fel.... plus att man brukar inte se hjärtat så tidigt som han påstår.
  • Anonym (Sofii)

Puff

• Anonym (Sofii)
    Anonym (MA) skrev 2021-03-23 10:38:05 följande:

Han utgick ifrån embryots längd som han mätte.

Jag var med om samma, trodde jag var i v 6+4 men flyttades tillbaka en vecka, 5+4. Tyckte det var konstigt då det varken stämde med senaste mens eller ägglossning. Det var tvillingar så jag tänkte att hon säkert mätte den ?mindre? tvillingen. Tyvärr blev det MA som upptäcktes i v 10, graviditeten hade då avstannat i v 6+0.

Hoppas det går bra för dig

Okej beklagar. Okej vet du hur stor hinnsäcken var då? Min var 16 mm, vet inte om de är litet eller normalt
  • Woodgrove

Gjort vul 5+4 och sett hjärta slå.

Fått starkt plus äl + 9 en annan graviditet. Då trodde jag själv att jag var ännu kortare gången. Väldigt säker på att det bara var dagar efter äl. Så kroppen gör som den vill, inte alltid som vi tror.

In 900 years of time and space, I?ve never met anyone who wasn?t important
  • Anonym (Sofii)
    Woodgrove skrev 2021-03-23 17:43:36 följande:

Fått starkt plus äl + 9 en annan graviditet. Då trodde jag själv att jag var ännu kortare gången. Väldigt säker på att det bara var dagar efter äl. Så kroppen gör som den vill, inte alltid som vi tror.

Jaha hur många mm var din i 5+4?:)
  • Anonym (Sofii)
    Woodgrove skrev 2021-03-23 17:43:36 följande:

Starkt plus på äl+9 låter ju dock inte som att det är möjligt. Då har din kropp producerat hcg som högst i 5 dagar o du menar att du fick starkt plus & dom flesta får starkt plus efter bim... du kanske hade äl mkt tidigare :)
Svar på tråden Vul vecka 5-6