• Studenten2020

    Tapet eller färg?

    Hej,

    Jag ska byta färg på mina väggar hemma, och är i valet och kvalet mellan huruvida jag ska måla om eller tapetsera. Vad hade ni gjort? 

    Tack för hjälpen
    /Förvirrad nyinflyttad student

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-03-23 11:35
    Ni får gärna tipsa om var jag bör köpa min färg eller tapet? Jag är öppen för alla typer av förslag!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tapet eller färg?
  • AMCG

    Jag skulle säga att detta beror på vad du önskar. Själv hade jag valt att måla själv i en färg. Men önskar du något avancerat mönster skulle jag rekommendera tapet om du inte är en fena på att måla på frihand (eller använda projektor och måla).

    Är det hyresbostad? Kom ihåg att de flesta hyresbolag godkänner neutrala färger men vill du ha något mer vågat så kan du behöva återställa väggarna innan flytt alternativt betala hyresbolaget och dem anlitar en firma för att återställa väggarna.

    Jag målade vitt när jag bodde i korridor (hyresbolaget tyckte inte det var så illa med väggarna som jag själv tyckte).

  • Anonym (Beror på)

    Det beror lite på omständigheterna. Själv skulle jag föredra färg, det är också rätt enkelt även för nybörjare. Däremot är frågan hur väggarna ser ut nu, om du måste riva loss gamla tapeter, vilken slags vägg det finns bakom osv.

  • AMCG

    Vi köpte färg på Rusta. Funkade bra men fick måla några extra gånger för den täckte inte så bra. Men det var vit färg på ljusgul gammal färg.

    Hjem og fix har också väggfärg.

    Är väggarna svarta nu kan du måla med en bra vit färg som täcker och sedan den färgen du önskar att ha.

Svar på tråden Tapet eller färg?