Anonym (Jenny) skrev 2021-03-23 12:33:28 följande:
Hej!
Jag har känt en tjej i 3 år som jag tycker mycket om. Jag värdesätter vår vänskap.
Nu har hon valt att ignorera mig trots att jag försöker att vara gullig och föreslår att vi ska ses. Ärligt talat så har jag inte den blekaste varför hon ignorerar mig.
Jag har tidigare resonerat som så att om någon ignorerar mig så har jag också ognoretat. Jag har inte velat ha en vänskap med någon som inte har lika starka vänskapskänslor eller som inte kan kommunicera vad problemet är.
Jag känner att jag denna gång kanske inte ska vara lika stolt.
Hur hanterar ni om en vän som nu har känt plötsligt slutar svara och ignorerar? Hur tar man kontakt och vad är lämpligt att skriva?
Om en god vän plötsligt skulle ignorera utan att jag sett någon förklaring till det skulle jag nog bli orolig. Hon kanske skadat sig och ligger i en blodpöl hemma på golvet? Kanske ligger på sjukhus? Blivit kidnappad? Bestulen? Fick jag inget svar från någon som brukar svara skulle jag ringa gemensamma vänner eller släktingar och/eller åka dit och ta reda på att allt är ok.
Skulle det var någon mer ytlig vän skulle jag antagligen testa ett par gånger till och söka nån slags bekräftelse på att inget allvarligt hänt. Annars skulle jag nog skriva något halvöppet men lite avslutande i stil med att: "Jag saknar att hänga med dig, men det verkar som att du har lite fullt upp med annat nu. Hör gärna av dig om du vill ses nån gång framigenom" och sen släppa den.