• senapp

    MA+cytotec men inget händer

    Konstaterat MA som slutade växa i v 6, idag skulle jag varit 11+0. Fick mifegyne 19/3 och cytotec kl 7 på morgonen 21/3, 4+2 tabletter. Jag blöder men bara lite, ingen akut smärta, inga klumpar, inget sånt. Det har helt enkelt inte satt igång. På gyn sa alla att det tar 1-6 timmar men det har alltså gått över 48 timmar.

    Jag blir helt galen av detta. Rädd att störtblöda närsomhelst, vågar inte vara själv med mitt barn, har ont, kan inte sova. Såklart pratat med gyn som säger att "ja, det kan ju ta tid..". 

    Någon med liknande upplevelse? När satte det igång? Får man en ny omgång mifegyne+cytotec? Eller skrapning?

  • Svar på tråden MA+cytotec men inget händer
  • Anonym (Misslyckat)

    Hej!

    Är i ungefär samma sits! Efter första cytotecbehandlingen drog det igång ganska direkt men allt har inte kommit ut. Blödde inte speciellt mycket och har sedan gjort 2 omgångar till! Fick dock ta 3 tabletter under tungan eftersom jag blödde redan innan jag började med behandlingen.

    Nu är det tal om skrapning för min del. Har du ont? Isf kan det vara att något fastnat i livmodertappen, så blev det för mig! Men släppte efter andra omgången med cytotec. Jag tycker du ska ringa gyn och be om ett vul. Men de kanske vill att du väntar några dagar först! Det fick jag göra innan jag fick komma in eftersom det kan dra igång efter ett tag.

    Jag har upplevt att blödningen tilltar efter orgasm så försök med det om du orkar. Sammandragningarna kan ge det hjälp på vägen!

  • Anonym (4)

    Det är rätt vanligt att en omgång inte funkar. När jag fick mitt första  MA sa läkaren att det funkar för ca 60%. För resten behövs en andra omgång. Det fick jag en vecka senare.

  • senapp

    Usch, det låter så jobbigt! :( Så tufft att det ska ta så lång tid. Är verkligen inget jag visste innan detta..

    Jag har ont, ska ringa till gyn. Kanske ber om en skarpning då, orkar inte hålla på med detta i flera veckor. 

    Tack för orgasmtipset! Fick mig också att skrattgråta lite :)


    Anonym (Misslyckat) skrev 2021-03-23 13:43:20 följande:

    Hej!

    Är i ungefär samma sits! Efter första cytotecbehandlingen drog det igång ganska direkt men allt har inte kommit ut. Blödde inte speciellt mycket och har sedan gjort 2 omgångar till! Fick dock ta 3 tabletter under tungan eftersom jag blödde redan innan jag började med behandlingen.

    Nu är det tal om skrapning för min del. Har du ont? Isf kan det vara att något fastnat i livmodertappen, så blev det för mig! Men släppte efter andra omgången med cytotec. Jag tycker du ska ringa gyn och be om ett vul. Men de kanske vill att du väntar några dagar först! Det fick jag göra innan jag fick komma in eftersom det kan dra igång efter ett tag.

    Jag har upplevt att blödningen tilltar efter orgasm så försök med det om du orkar. Sammandragningarna kan ge det hjälp på vägen!


Svar på tråden MA+cytotec men inget händer