• Anonym (Illamående)

Vidrigt illamående, hur klarade ni er? Tips

Jag är gravid i vecka 10 och går runt med KONSTANT illamående, all mat äcklar mig och trots att jag är hungrig får jag bara i mig några tuggor mat.

Det enda som hjälper tillfälligt är att spy, vilket jag bara gör ibland genom att befinna mig i köket. Efter det känns det "bra" ett tag, men tyvärr spyr jag inte ofta utan typ 2-4 gånger i veckan.

Desperat efter alla tips som kan funka då det är så jobbigt, speciellt när jag har man och ett barn och knappt längre kan laga mat pga illamåendet.

Vill dock inte testa någon medicin som innehåller koffein.

• Svar på tråden Vidrigt illamående, hur klarade ni er? Tips
  • Zaxika

Det är ju det jobbigaste med graviditet.

Man får ständigt påminna sig om att ta en dag i taget, och tänka att det snart lägger sig. Postafen hjälpte mig en del.

• Anonym (Illamående)
    Zaxika skrev 2021-03-23 14:52:18 följande:

Det är ju det jobbigaste med graviditet.

Man får ständigt påminna sig om att ta en dag i taget, och tänka att det snart lägger sig. Postafen hjälpte mig en del.

Ja självklart, men livet måste ju rulla på när jag har ett ansvar över hemmet, därav fråga efter tips.

Men tack, kollade upp postafen men blir alltid så nojig när det står att man ska rådfråga läkare innan man tar.. men ska ha det som alternativ om jag inte får andra tips.
  • Anonym (Jag)

Det enda som hjälpte var Lergigan comp. Jag var förbjuden av läkare att dricka kaffe, men mängden är ju mindre i pillren och jag åt dom bara när jag var tvungen vara mänska. Det blev max 2 ggr i veckan när jag åkte iväg nånstans. Salt mat funkade också. Sött gick bara inte ner! 

Svar på tråden Vidrigt illamående, hur klarade ni er? Tips