• Timmen75

    Ändrat vanor helt

    Hej

    Min son Axl har sedan några dagar blivit näst intill omöjlig att få att somna. Han är snart 10 månader och har för ca 2 veckor sedan lärt sig att dra sig upp och stå mot möbler vilket jag förstår är en stor grej. Han har tidigare haft en ok sömn med ca 4 timmar dagtid och 9-10 timmars sömn nattetid med kanske 2-3 uppvaknanden. Men för några dagar sedan så har detta tvärt ändrats. Vid nattandet så tar det inte så lång tid för honom att somna men han vaknar upp var 10 minut gråtandes eller skrikandes och så fortsätter det i ett par timmar. Ibland så är han vaken när han gör det och ibland så sover han fortfarande. Vi har testat att flytta honom till våran säng för lite närhet, vilket han antingen tolkar som att vi ska leka eller så spelar det ingen roll utan han gråter och vrider på sig för att hitta nån ställning känns det som eller bara orolig. Det är stört omöjligt att få mer än 2 timmars sömn vilket är så tråkigt för han är ju så glad och full av liv på dagarna så man vill ju vara piggare. På morgonen så sover han kanske en timme mellan 8-10 sen så sover han 90-120 minuter om jag är ute och går med honom vid 12 tiden sedan är han vaken tills det är kvällen för honom vid 17-18 tiden. Någon som känner igen sig och har något tips? Han äter sig mätt innan sov dags och vi har testat med bara blöja i hans rum utifall det var för varmt.

    Mvh

    Tim

  • Svar på tråden Ändrat vanor helt
  • LFF

    Tandsprickning?
    Utveckingsfas?
    Bearbetar det som händer iom att han börjat stå upp? 

    Finns mycket det kan bero på men samtidigt så låter det helt normalt i den åldern.

Svar på tråden Ändrat vanor helt