• Tue 23 Mar 2021 22:49
    289 visningar
    2 svar
    2
    289

    Söka ett jobb

    Hej. Ska söka ett jobb som barnskötare, kan jag skriva såhär???


    Det är med ett stort intresse jag söker jobbet som barnskötare hos er. 
     
    Jag är utbildad .........
    För närvarande jobbar jag som ........
     
    Som person är jag positiv, flexibel, stresstålig, samarbetsvillig, självständig, initiativrik, ansvarsfull medarbetare och är noggrann och engagerad i det jag gör. Jag vill ha ordning omkring mig när jag jobbar och är mån om att alltid göra mitt bästa. Jag är öppen för att lära mig nya saker och vill utvecklas ännu mera och har alltid haft ett mycket stort intresse av att jobba med barn i alla åldrar och trivs jättebra med det. 
     
    När jag jobbar gör jag det utifrån planen för småbarnspedagogik och vill omvandla målen till roliga och praktiska utmaningar för barnen, som skapar ett meningsfullt lärande hos dem. Jag anser att det är viktigt att vara en bra förebild för barnen som jag jobbar med och att i teamet vara en trygg kollega som alla kan lita på. Min strävan är att använda min talang och mitt kunnande för pedagogik och ha förmåga att fånga barnens uppmärksamhet till att förbättra deras möjligheter i framtiden. För mig så är det också viktigt att alla runt omkring mig ska må bra.
     
    Min fritid spenderar jag med min familj och  mina vänner och tycker om att vara ute i naturen och på vår villa ute i ...........
  • Svar på tråden Söka ett jobb
  • Wed 24 Mar 2021 00:04
    #1

    Bor du i Finland funkar ?villa? men handlar det om Sverige ska du byta ut det mot ?sommarstuga?.

  • Wed 24 Mar 2021 07:27
    #2

    Stycket om hur du är som person är tyvärr lite av en klyscha, alla använder de där orden. Försök istället beskriva med konkreta exempel vad som får dig att sticka ut. Det andra stycket var mycket bättre, det är personligt, beskriver väl hur du arbetar och du sticker ut genom att inte vara bara en i mängden där alla skriver samma sak.

Svar på tråden Söka ett jobb