Fiber i sommarstuga?
Vi har blivit erbjudna att installera fiber i sommarstugan för runt 25000 kr. Som läget är idag klarar vi oss relativt bra med trådlös router med kontantkort som vi laddar (bytte förra sommaren från tele2s nät till Telia som fungerar bättre, men speciellt vid arbete är det alltid en viss stress hur bra uppkopplingen fungerar samt hur mycket man använder). Vi arbetar ibland från stugan och barnen är fortfarande relativt små (4 och 6 år) - så antar att det kommer att behövs bättre/mer internet så småningom, om runt 5 år eller så.. om man ska sälja kan det ju också vara en fördel att redan ha förberett för fiber. Samtidigt kostar det ju en del och vem vet kanske är framtiden helt trådlös.. Hur har ni gjort/tänkt om det?
Stugan är vinterbonad och ligger ganska nära två medelstora städer (ca 10-20 min med bil) och om man säljer kan ju ev köpare även se stugan som permanentboende. Men samtidigt kanske man aldrig säljer heller..
Har lyft frågan med min partner som är helt emot det - dock är min partner (nästan) alltid emot mina förslag (mer för en annan tråd kanske..) så skulle behöva lite mer neutral input.