• Ägglossningsjakt

    Risk för trillingar letrozol??

    Hej alla! Jag har pcos och har käkat en enkeldos med letrozol som inte gav ägglossning, har nu kört en dubbel och var hos gyn idag. Egentligen skulle jag inte ens till gyn då min förra gyn bara skrev ut och sa att jag skulle ta i 4 månader utan återbesök. Blev därför lite förvånad idag på CD16 när nya gyn sa att jag blivit överstimulerad och har 3 mogna äggblåsor, 2 på ena äggstocken som var 22 och 20 mm och en på andra som också var runt 20. Vi hade sex igår och fick positivt på äl-test igår kväll och imorse. Gyn lät orolig och förbjöd mer sex i en vecka. Hur stor är egentligen risken att alla tre släpper OCH blir befruktade?? Är lite rädd nu eftersom vi ändå hade sex igår. Någon som haft sex trots flera blåsor och det varit lugnt? Någon annan som fått trillingar?.....

  • Svar på tråden Risk för trillingar letrozol??
  • Anonym (Mina)

    Jag hade två mogna äggblåsor och då sa min läkare att hon måste upplysa om risken för en tvillinggraviditet, men att ändå är större chans att bara ett, eller inget av äggen befruktas än att båda skulle befruktas.

    Tänker att chansen då att tre ägg ska befruktas är ännu mindre...fast man vill ju kanske inte ta den risken.

  • Anonym (A)

    Jag åt dubbeldos också men blev dock inte överstimulerad, fick bara 1 ägg (o är nu snart i v.16) men jag hade nog kört på iaf då jag har svårt o bli gravid

Svar på tråden Risk för trillingar letrozol??