• pollyankan

    10 åring

    Lite nyfiken på vad era 10 åriga söner gör på fritiden som inte är så sportiga.

    De är ju i gränsen där de inte leker med leksaker. Eller?

    Och vad gör de när de leker med kompisar?

  • Svar på tråden 10 åring
  • Amak

    Hoppar studsmatta, spelar minecraft, åker skateboard/sparkcykel/cyklar, hos vissa kompisar leker de ännu med lego, ritar, tittar på netflix, bygger koja, pratar. Ganska ofta vet de inte riktigt vad de ska göra.

  • LittelG

    Spelar kula, cyklar, spelar basket, jagar varandra, Pokémon Go, bygger något med limpistol...

  • Gameofthrones

    Mina söner hänger på caféet våra lokala. Det gillar ägarna och vi. Sponsrar gärna.

    Dem är hemma och spelar spel.

    Går ut med sina hundar.

    Sitter lirar piano, gitarr.

    Träffar sina vänner ibland (förut varje dag här hemma en fritidsgård.)

  • Sommarlöv

    Min son är 11 år (fyller 12 i hös) och inte så sportig. Vi bor i en ganska liten stad och han börjar få mer och mer frihet. Tillsammans med sina vänner brukar han:
    - Leka snapchatgömme
    - Fiska
    - Gama
    - Vara i skogen
    - Spela fresbegolf
    - spela golf på sommaren
    - åka in till stan och fika
    - baka 
    - Cykla runt, ofta tävlar de med varandra om att göra längst bromsspår...
    - vara ner på stranden. 
    - kolla på film. 
    - Utforska (vet inte hur ofta han kommer hem smutsig som en grävling, då det gjort fördämningar i någon bäck eller likande).
    - Flyga med drönare. 
    - nerfkrig....(fast de börjar de nog bli lite för stora för...)
    - hoppa studsmatta.
    - han läser en del. 
    - han och några vänner gör ibland läxor ihop. 
    - Innan pandemin var de i simhallen minst någon gång i veckan, ofta många från hela klassen. Han fick åka dit med vänner från att han var 10 år (det är gränsen de har på simhalllen) och han han väldigt bra simkunnighet. 
    - När han är hos en vän som bor på landet brukar de skjuta pilbåge. 

    Han har börjat hänga lite på sin fritidsaktivitet utöver träningarna, då det nästan är som en liten fritidsgård. Det är på stadens roddklubb. 

    Nu när jag skriver så inser jag att han har fullt upp! 

Svar på tråden 10 åring