• Anonym (Fundersam)

    Livmoderslemhinna kvar

    Hejsan!

    Jag har nu slutat blöda efter mitt MA. Men jag har fortfarande en tjock slemhinna enligt VUL.

    Måste man blöda för att slemhinnan ska komma ut eller kan den även komma ut med flytningar/blodblandade flytningar?

    Är ibland lite rosa strimlor i flytningarna men annars har jag bara ganska sega flytningar!

  • Svar på tråden Livmoderslemhinna kvar
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (h) skrev 2021-03-26 08:24:24 följande:

    En tjock slemhinna måste blödas ut.


    Då blir det väl en skrapning! Så nervös för det!
  • Anonym (Fundersam)

    Hur tjock kan slemhinna vara för att komma ut med nästa mens?

  • Anonym (tjej)

    Alltså livmoderslemhinnan förtjockas ju vid varje ägglossning, och blöder ut vid mens om det inte finns ett befruktat ägg. Så kanske kan du blöda ur vid nästa mens? Hur tjock är slemhinnan?

  • Anonym (tjej)

    Alltså livmoderslemhinnan förtjockas ju vid varje ägglossning, och blöder ut vid mens om det inte finns ett befruktat ägg. Så kanske kan du blöda ur vid nästa mens? Hur tjock är slemhinnan?

  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (tjej) skrev 2021-03-26 09:22:21 följande:

    Alltså livmoderslemhinnan förtjockas ju vid varje ägglossning, och blöder ut vid mens om det inte finns ett befruktat ägg. Så kanske kan du blöda ur vid nästa mens? Hur tjock är slemhinnan?


    Fick aldrig reda på hur tjock den var men hon velade väldigt länge mellan att låta mig blöda ut det eller skrapas! Ska till en ny läkare nästa vecka så hoppas att hon säger att jag kan vänta till nästa mens!

    Gravtesten visar negativt så känns ju som att kroppen borde kunna sköta det själv
  • Anonym (tjej)

    Hoppas det för din skull! Är lite i samma situation. Slutat blöda med vet att det är lite rester och slemhinna kvar. Så segt att bara vänta

  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (tjej) skrev 2021-03-26 11:32:25 följande:

    Hoppas det för din skull! Är lite i samma situation. Slutat blöda med vet att det är lite rester och slemhinna kvar. Så segt att bara vänta


    Har du vart på efterkontroll? Fick du vänta ut det?

    Hur tjock var din?
  • Anonym (tjej)
    Anonym (Fundersam) skrev 2021-03-26 12:11:46 följande:
    Har du vart på efterkontroll? Fick du vänta ut det?

    Hur tjock var din?
    Jag tror runt 15 mm, det är så jag tolkar journalanteckningen i alla fall. Har efterkontroll 1/4!
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (tjej) skrev 2021-03-26 13:10:24 följande:

    Jag tror runt 15 mm, det är så jag tolkar journalanteckningen i alla fall. Har efterkontroll 1/4!


    Ah okej! Troe gränsen för skrapning brukar gå runt 15 mm!

    Efterkontroller är ju bra men i mitt fall tycker jag dom bokar in för täta kontroller! Hade gärna väntat lite och gett kroppen en chans att ta hand om det själv! Rent fysiskt mår jag bra så hade kunnat gå såhär lite till och väntat
  • Anonym (Fundersam)

    Såg min journal nu och där står det att slemhinnan mättes till 13.5 mm! Är det verkligen nödvändigt med skrapning för det lilla? Borde väl komma ut med mensen

  • Anonym (tjej)
    Anonym (Fundersam) skrev 2021-03-26 14:08:13 följande:

    Såg min journal nu och där står det att slemhinnan mättes till 13.5 mm! Är det verkligen nödvändigt med skrapning för det lilla? Borde väl komma ut med mensen


    Det låter väldigt lite tycker jag, men såklart ingen expert. Fattar att du hellre vill låta kroppen sköta det.

    Själv är jag besatt av att bli gravid igen.. så ju snabbare desto bättre för min del..
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (tjej) skrev 2021-03-28 21:09:44 följande:

    Det låter väldigt lite tycker jag, men såklart ingen expert. Fattar att du hellre vill låta kroppen sköta det.

    Själv är jag besatt av att bli gravid igen.. så ju snabbare desto bättre för min del..


    Var på VUL idag och förra läkaren hade misstagit min ÄL för rester så idag var allt borta! Känns så skönt att kunna lägga det bakom sig och försöka igen efter nästa mens!

    Ja jag förstår dig! Känns som att man inte kan gå vidare förens man får ett nytt plus! Hoppas verkligen att det går vägen för dig!
  • Anonym (tjej)
    Anonym (Fundersam) skrev 2021-03-29 20:04:01 följande:
    Var på VUL idag och förra läkaren hade misstagit min ÄL för rester så idag var allt borta! Känns så skönt att kunna lägga det bakom sig och försöka igen efter nästa mens!

    Ja jag förstår dig! Känns som att man inte kan gå vidare förens man får ett nytt plus! Hoppas verkligen att det går vägen för dig!
    Hurra vad skönt!! Stort lycka till!
Svar på tråden Livmoderslemhinna kvar