• Anonym (Sexigt?)

    Rökning och sexighet

    Jag såg en annan tråd ang sex och rökning som var intressant.
    Och det finns ju onekligen en historisk koppling mellan sexighet och rökning.

    Min fråga till er därute och som röker/feströker är:

    Finns det tillfällen när NI känner er sexiga när ni röker?

    Nu kommer helgen. Helg brukar innebära fest (förutom pandemitider).
    På fester är det många som feströker.
    Kanske bara handlar om att man blir sugen på en cigarett när man dricker.
    Eller - kan det finnas en sexighetsfaktor?
    Ni klär upp er... sminkar... piffar till er... och vill se supersexiga ut.

    Frågan är - hur många av er känner en sexighet av att tända en cigarett?

  • Svar på tråden Rökning och sexighet
  • Anonym (L)

    Nej, jag känner mig absolut inte sexig när jag röker och jag känner ingen sexighet av att tända en cigg.

    Jag bryr mig inte heller om vad andra tycker om rökning. Är jag sugen på att röka så gör jag det - det kvittar vad andra tycker om saken. Att andra kanske tycker att det är sexigt, fult, irriterande eller äckligt kan jag inte bry mig mindre om.

  • Anonym (Ja)

    Det finns absolut situationer då jag känner mig sexig när jag röker, framförallt när jag är uppklädd och det är fest på gång. Jag kan inte sätta fingret på vad som gör att jag känner så men jag gillar ciggen som attribut. Ofta när jag festar röker jag dessutom slim fit cigaretter vilka jag tycker ger en mer elegant känsla.

  • Anonym (man)
    Anonym (Ja) skrev 2021-03-26 17:26:08 följande:

    Det finns absolut situationer då jag känner mig sexig när jag röker, framförallt när jag är uppklädd och det är fest på gång. Jag kan inte sätta fingret på vad som gör att jag känner så men jag gillar ciggen som attribut. Ofta när jag festar röker jag dessutom slim fit cigaretter vilka jag tycker ger en mer elegant känsla.


    Det finns absolut något mycket sexigt över en vacker kvinna som röker, synd att det är så ohälsosamt.
  • Anonym (Kicki)

    Nej, det händer nog aldrig att jag känner någon sexighet av att tända en cigg. Däremot brukar min sambo kommentera att han tycker jag är sexig när jag tar en cigg direkt efter att jag kommit hem från gymmet eller varit ute och joggat och fortfarande har mina träningskläder (tajts + tajt tisha eller linne). Han påstår att han attraheras av det motsägelsefulla i att jag är svettig i träningskläder som framhäver min kropp och signalerar sundhet samtidigt som jag röker. Märkligt.... :)

  • Anonym (Sexigt?)
    Anonym (Ja) skrev 2021-03-26 17:26:08 följande:

    Det finns absolut situationer då jag känner mig sexig när jag röker, framförallt när jag är uppklädd och det är fest på gång. Jag kan inte sätta fingret på vad som gör att jag känner så men jag gillar ciggen som attribut. Ofta när jag festar röker jag dessutom slim fit cigaretter vilka jag tycker ger en mer elegant känsla.


    Intressant... jag har faktiskt hört fler som säger så.
    Och jag håller med... det går inte alltid att exakt sätta fingret på vad det är.
    Slimmade cigaretter är absolut mycket mer sexigt än vanliga.

    En följdfråga:
    Tänker du någonsin på HUR du röker?
    Hur du rör dig när du röker? Hur du inhalerar? Hur du behandlar röken i munnen... kanske french inhale? 
    Hur du blåser ut den... dvs vinkeln på huvudet?

    För mig är det stoooor skillnad på dessa.
  • Anonym (Sexigt?)
    Anonym (Kicki) skrev 2021-03-27 01:08:07 följande:

    Nej, det händer nog aldrig att jag känner någon sexighet av att tända en cigg. Däremot brukar min sambo kommentera att han tycker jag är sexig när jag tar en cigg direkt efter att jag kommit hem från gymmet eller varit ute och joggat och fortfarande har mina träningskläder (tajts + tajt tisha eller linne). Han påstår att han attraheras av det motsägelsefulla i att jag är svettig i träningskläder som framhäver min kropp och signalerar sundhet samtidigt som jag röker. Märkligt.... :)


    Intressant tanke. Jo, kontraster kan ha den effekten.

    Men blir han inte lika attraherad om du har tightklänning och röker? Eller jeans och en riktigt tight t-shirt och röker?

    Han tycker du är sexig när du röker i träningskläder - har det någonsin lett till sex?
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Sexigt?) skrev 2021-03-27 13:51:55 följande:

    Intressant... jag har faktiskt hört fler som säger så.

    Och jag håller med... det går inte alltid att exakt sätta fingret på vad det är.

    Slimmade cigaretter är absolut mycket mer sexigt än vanliga.

    En följdfråga:

    Tänker du någonsin på HUR du röker?

    Hur du rör dig när du röker? Hur du inhalerar? Hur du behandlar röken i munnen... kanske french inhale? 

    Hur du blåser ut den... dvs vinkeln på huvudet?

    För mig är det stoooor skillnad på dessa.


    Jag fattar hur du menar och jag kan väl inte säga att det är något jag eftersträvar men visst händer det att jag tänker på hur jag röker i vissa lägen och då med en ganska stor portion glimt i ögat. Sen beror det ju på situation, ibland i dessa lägen röker jag ju bara för att sammanhanget känns rätt medan det vid andra tillfällen bara är suget och beroendet som ska tillgodoses...
  • Anonym (Sexigt?)
    Anonym (Ja) skrev 2021-03-27 14:33:45 följande:
    Jag fattar hur du menar och jag kan väl inte säga att det är något jag eftersträvar men visst händer det att jag tänker på hur jag röker i vissa lägen och då med en ganska stor portion glimt i ögat. Sen beror det ju på situation, ibland i dessa lägen röker jag ju bara för att sammanhanget känns rätt medan det vid andra tillfällen bara är suget och beroendet som ska tillgodoses...
    Intressant följdfråga till förra frågan:
    Du kan känna dig sexig ibland när du röker.

    Fråga:
    Händer det att du röker för att vara/känna dig sexig?

    Glimt i ögat? Utveckla gärna.
    Röker du enbart cigaretter?

    Röker för att sammanhanget känns rätt? 

    Allt handlar ju om personlig smak. Jag kan tycka att rökning tillhör en fest.
    Antingen cigaretter eller cigarr.
    Och det kan tyckas som ett enormt konstigt uttalande, men för mig är det viktigt att "röka med stil". Man får liksom inte göra hur man vill ifall det ska det snyggt, elegant och sexigt ut.
    Att stå och hålla i cigarretten mellan tumme och pekfinger och sen konstant slå med tummen på filtret (förmodligen för att hålla askan borta) är inte ok. Ser inte elegant ut.

    Inhalering skall vara "långsam" och inget som görs i hast. Ser nochalant ut.
    Och innan själva inhaleringen så är det otroligt sexigt med french inhale... att den tjocka röken får sippra ut ur munnen 1-2 sekunder.
    Naturligtvis ska kvinnan ha läppstift när hon röker... blir enormt häftig färgkontrast.

    Utblåsningen ska ske (i mina ögon) uppåt, dvs med lätt bakåtböjt huvud.

    Så, hur ska en riktig man röka cigarr? Eller cigarill?
  • Anonym (Sexigt?)
    Anonym (man) skrev 2021-03-26 18:13:09 följande:
    Det finns absolut något mycket sexigt över en vacker kvinna som röker, synd att det är så ohälsosamt.
    Yes, håller med dig fullständigt. Tyvärr, som du säger, så är det väldigt ohälsosamt... framför allt cigaretter.
    Cigaretter är ju egentigen rena vansinnet från början... bara kemikalier och ämnen som gör dig beroende. Dessutom att dra ner skiten i lungorna är ju totalt vansinne och saknar egentligen betydelse för själva rökningen.

    Enligt mig räcker det gott med att dra munbloss... exempelvis cigariller eller cigarr. Och gott är det. 

    Men som sagt... det KAN vara otroligt sexigt med en kvinna som röker... om hon gör detta med stil och elegans. Dock inte alla kvinnor som fixar denna elegans.
  • Anonym (Sexigt?)
    Anonym (Ja) skrev 2021-03-27 14:33:45 följande:
    Jag fattar hur du menar och jag kan väl inte säga att det är något jag eftersträvar men visst händer det att jag tänker på hur jag röker i vissa lägen och då med en ganska stor portion glimt i ögat. Sen beror det ju på situation, ibland i dessa lägen röker jag ju bara för att sammanhanget känns rätt medan det vid andra tillfällen bara är suget och beroendet som ska tillgodoses...
    Och en till intressant fråga:
    Eftersom du själv kan känna dig sexig om/när du röker.... har du själv någonsin använt det för att leda till sex? Alltså tänt en cigg och tänkt på hur du röker för att skapa mer sexig och erotisk situation?
  • Anonym (Inte sexig men cool)

    Jag började röka i sjunde klass (tjuvrökte redan sedan femte) kände mig jävligt cool när jag gjorde det...kanske lite sexig med? Hela högstadiet kände jag mig cool för att jag rökte. badgirl, punk, rebell. Inte så bad kanske, är konflikträdd, ganska blyg, och har bara vart med två olika män... har aldrig ens snattat utan det mest bad girl jag gjort är just rökningen.

    Men redan i gymnasiet så var det inte coolt längre. Så numera 35 år gammal med kondition som en gammal tant. Har aldrig känt mig sexig för det. har känt mig sexig givetvis...men inte i samband med rökning.

    Det blev ganska få års "vinst" med rökning :)  

  • Anonym (Sexigt?)
    Anonym (Inte sexig men cool) skrev 2021-03-27 15:50:30 följande:

    Jag började röka i sjunde klass (tjuvrökte redan sedan femte) kände mig jävligt cool när jag gjorde det...kanske lite sexig med? Hela högstadiet kände jag mig cool för att jag rökte. badgirl, punk, rebell. Inte så bad kanske, är konflikträdd, ganska blyg, och har bara vart med två olika män... har aldrig ens snattat utan det mest bad girl jag gjort är just rökningen.

    Men redan i gymnasiet så var det inte coolt längre. Så numera 35 år gammal med kondition som en gammal tant. Har aldrig känt mig sexig för det. har känt mig sexig givetvis...men inte i samband med rökning.

    Det blev ganska få års "vinst" med rökning :)  


    Intressant perspektiv!
    Jag har faktiskt tänkt på det ganska mycket och tänker fortfarande. När man träffar en tjej som är "edgy"... lite rock... ser lite badgirl... kanske färgat hår... piercingar... tja, ser lite rebellisk ut... då brukar 97% vara rökare.
    Och där finns det absolut väldigt många tjejer som kan vara riktigt jvla sexiga.
    Skinnjacka... cool frisyr... oftast ganska mycket makeup... kanske även svart/mörkt läppstift... och så röker de. Ser faktiskt riktigt coolt ut måste jag  säga.
    Men dessa är definitivt äldre än gymnasiet.

    Den tiden är dock förbi numera. Du är 35... jag är 51. Vår gymnasietid var ett tag sedan.

    Och dagens gymnasieelever - finns inte en enda tjej som kan röka med stil.
  • Anonym (Kicki)
    Anonym (Sexigt?) skrev 2021-03-27 13:58:23 följande:

    Intressant tanke. Jo, kontraster kan ha den effekten.

    Men blir han inte lika attraherad om du har tightklänning och röker? Eller jeans och en riktigt tight t-shirt och röker?

    Han tycker du är sexig när du röker i träningskläder - har det någonsin lett till sex?


    Nej, det är såvitt jag vet bara kontrasten som han gillar men han går inte igång på det så som du undrar. Det är skillnad på att något ser sexigt ut och att det leder till sex.
  • Pussan

    Jo, det kan absolut kännas sexigt när jag röker, OM jag vet att jag ser bra ut just då. Dvs håret i något så när ordning, lite raffiga kläder, röda naglar och läppar...... och så lutar jag huvudet lite bakåt och blåser röken uppåt. Det är väl rätt klassiskt.
    Jag gillar också att röka när jag onanerar. Eller rättare sagt det var från början tvärtom, när jag hade flyttat hit och fått min balkong där ingen ser mig. Då kunde jag vara naken varma sommarmorgnar när jag åt frukost och sedan när jag gick ut och tog ett bloss på balkongen. Helnaken i sommarvärmen....jag började snart smeka lite medan jag rökte och det utvecklades rätt fort. Numera är det en ritual varje morgon att jag onanerar medan jag röker efter frukost-ciggen.

  • CerebralMan
    Pussan skrev 2021-04-02 23:30:05 följande:

    Jo, det kan absolut kännas sexigt när jag röker, OM jag vet att jag ser bra ut just då. Dvs håret i något så när ordning, lite raffiga kläder, röda naglar och läppar...... och så lutar jag huvudet lite bakåt och blåser röken uppåt. Det är väl rätt klassiskt.
    Jag gillar också att röka när jag onanerar. Eller rättare sagt det var från början tvärtom, när jag hade flyttat hit och fått min balkong där ingen ser mig. Då kunde jag vara naken varma sommarmorgnar när jag åt frukost och sedan när jag gick ut och tog ett bloss på balkongen. Helnaken i sommarvärmen....jag började snart smeka lite medan jag rökte och det utvecklades rätt fort. Numera är det en ritual varje morgon att jag onanerar medan jag röker efter frukost-ciggen.


    Låter väldigt sexigt måste jag säga.
    Och jag håller med... nyvaknad och osminkad och håret på ända med en cigg och en kopp kaffe... nja, inte särskilt sexigt. Säkert gott och nödvändigt på morgonen,  men inte sexigt.

    Dåret fixat... snygga kläder... och framför allt - nagellack och läppstift.
    Att ha målade naglar som håller ciggen är väldigt viktigt... och läppstift som omsluter ciggen också. Handlar mycket om kontraster - "vita tänder"/läppstift/tjock rök...
    Gärna mörk färg... kanske även svart.

    Varför är det klassigt sexigt när man blåser röken uppåt?

    Skulle du kunna tänka dig att killen sticker in kuken i missionären medan du röker?
  • Pussan
    CerebralMan skrev 2021-04-09 08:23:21 följande:
    Låter väldigt sexigt måste jag säga.
    Och jag håller med... nyvaknad och osminkad och håret på ända med en cigg och en kopp kaffe... nja, inte särskilt sexigt. Säkert gott och nödvändigt på morgonen,  men inte sexigt.

    Dåret fixat... snygga kläder... och framför allt - nagellack och läppstift.
    Att ha målade naglar som håller ciggen är väldigt viktigt... och läppstift som omsluter ciggen också. Handlar mycket om kontraster - "vita tänder"/läppstift/tjock rök...
    Gärna mörk färg... kanske även svart.

    Varför är det klassigt sexigt när man blåser röken uppåt?

    Skulle du kunna tänka dig att killen sticker in kuken i missionären medan du röker?
    I vilken ställning som helst! Älskar att röka och knulla, OM båda är rökare alltså. Annars känns det inte bra. Men med killar som är rökare har jag gjort det många gånger, det är fler än jag som gillar det!
Svar på tråden Rökning och sexighet