• Anonym (Km)

    Var sätter sig vikten på er?

    När jag går upp i vikt så sätter sig det runt mittpartiet, alltså magen och sen får jag dessa kärlekshandtag på ryggen.

    Nu har inte jag så jätte mycket övervikt men jag ska ändå försöka lossa dessa envisa kilon. Givetvis så tar det ju först och främst på ställen som nyckelben och ansikte.

    I och med min fråga i rubriken så är jag väl mest nyfiken hur det ser ut för andra.

    Var ni lägger extra vikten någonstans och var de försvinner först ifrån er kropp?

    Sen kan man ju inte punktförbränna men det kanske finns tips på vad man kan göra och äta som gör att det lättare försvinner på vissa delar av kroppen?

  • Svar på tråden Var sätter sig vikten på er?
  • Anonym (Ann)

    Det mesta sätter sig på lår och rumpa men lite även på magen och ryggen (dessa kärlekshandtag). Vid träning försvinner fettet på magen ofta först men det beror också på träningsform förstås. Gör man mycket squats, rumplyft och utfall så försvinner det snabbt på lår och rumpa med.

  • Anonym (A)

    Rumpa, lår, mage och de såkallade kärlekshandtagen. Dvs. rätt så proportionerligt.

    För mig är det magen som försvinner sist. Eller ja, inte ens det. Jag har alltid en liten putmage, även när jag räknade kalorier och vägde 50kg så fanns den lilla magen där. Såg ut som ett benrangel med en liten putmage. Tack och lov hittade jag styrketräning och gick upp i vikt, för jag såg riktigt hemsk ut. Det såg jag dock inte då... Sorgligt nog.

  • Anonym (Km)
    Anonym (A) skrev 2021-03-26 13:32:45 följande:

    Rumpa, lår, mage och de såkallade kärlekshandtagen. Dvs. rätt så proportionerligt.

    För mig är det magen som försvinner sist. Eller ja, inte ens det. Jag har alltid en liten putmage, även när jag räknade kalorier och vägde 50kg så fanns den lilla magen där. Såg ut som ett benrangel med en liten putmage. Tack och lov hittade jag styrketräning och gick upp i vikt, för jag såg riktigt hemsk ut. Det såg jag dock inte då... Sorgligt nog.


    Får jag fråga hur lång du är?

    Jag har sådan kropp som absolut inte skulle kunna väga så lite som 50 kg även om andra i min längd skulle kunna göra det.

    Har ju med hur man är byggd att göra.
  • Anonym (Nedtill)

    Höft och lår. När jag sen går ner, blir jag i princip bara tunnare på överkroppen. Där syns nu revben, nyckelben och magmuskler. Så ser inte underkroppen ut...

  • Anonym (Annat)

    Höfter, lår mage och rumpa. Underbart. Går inte att bli av med i en handvändning heller.

  • Anonym (Magen)

    För mig sätter det sig på magen likt det du beskriver. Har alltid haft som mest fett på magen ända sedan jag var tonåring (är 32 idag) och även om jag håller mig normalviktig. Nu efter två barn har jag tyvärr gått upp lite så klassas nog som överviktig nu och känns som det mesta satt sig på magen/ryggen och kanske lite mer på lår och armar en tidigare i livet. Kämpar just nu med att gå ner i vikt men det går sisådär.

  • Yxelita94

    Magen 100%! Jag är pinnsmal kring benen men har börjat samla på mig fett kring magen... typiskt. Hade önskat de satte sig på typ rumpan istället, haha

  • Anonym (Km)
    Anonym (Magen) skrev 2021-03-26 14:10:59 följande:

    För mig sätter det sig på magen likt det du beskriver. Har alltid haft som mest fett på magen ända sedan jag var tonåring (är 32 idag) och även om jag håller mig normalviktig. Nu efter två barn har jag tyvärr gått upp lite så klassas nog som överviktig nu och känns som det mesta satt sig på magen/ryggen och kanske lite mer på lår och armar en tidigare i livet. Kämpar just nu med att gå ner i vikt men det går sisådär.


    Började lägga sig på låren på mig när jag började närma mig 80 kg. Jag har alltid haft lite kraftiga armar oavsett vikt, men även där började de bli mer fett när de blev närmare 80 strecket..
  • sextiotalist

    Innan klimakteriet så var det uteslutande höft och lår som eventuell extravikt satte sig på. Efter klimakteriet är det omvänd gravitation, dvs kilona placera sig något högre upp. Dvs på magen.

  • Anonym (A)
    Anonym (Km) skrev 2021-03-26 13:49:33 följande:

    Får jag fråga hur lång du är?

    Jag har sådan kropp som absolut inte skulle kunna väga så lite som 50 kg även om andra i min längd skulle kunna göra det.

    Har ju med hur man är byggd att göra.


    Jag är kort, endast 156 cm. Så 50 kg är inte överdrivet litet för min längd men det passade helt enkelt inte min smak att vara så liten med så lite muskler och fett.
Svar på tråden Var sätter sig vikten på er?