• AnOnDn

    2 positiva test på dagen igår nu dagen efter negativa

    Hej, jag är så förvirrad.

    Jag tog ett graviditetstest igår då min mens inte kommit och jag haft ont i brösten precis som med mitt första barn.

    Tog testet igår på dagen de blev positivt synligt inte svagt utan de syntets inte jätte starkt men de va där! Tog ett till samma där de va 2 positiva test. På kvällen tog jag ett till då va de negativt.

    Nu dagen efter gick jag upp kissade på morgonen köpte fler olika test (är en testare) testade o då blev alla 3 olika test jag tog negativa ... första va en svag svag svag linje men resten va så gott som blanka.. vad kan de bero på? Är de missfall? Går de så snabbt för hcg att gå ur kroppen att ena timmen är dom positiva och någon timme senare är de negativt..?

    Hjälp mig någon

  • Svar på tråden 2 positiva test på dagen igår nu dagen efter negativa
  • Yxelita94

    Hej! Hmm, ja det lät märkligt. Hcg är inget som försvinner ur kroppen bara sådär över en natt. Minns när jag gjorde en abort för många år sen vart det fortfarande positivt test 1-2 veckor efter trots att aborten var genomförd. Tänker att du försöker få ha lite is i magen och vänta ytterligare 2-3 dagar innan du tar ett nytt(på morgonen det första du gör). Kanske köpa ett digitalt test från clearblue som visar antalet veckor? Tänker att det inte är omöjligt att du är såpass tidigt gravid än så länge att du inte kommit upp i några höga HCG-halter än därav lite missvisande tester. Lycka till, hoppas du får svar på dina funderingar snart och förhoppningsvis är gravid! Kram

  • Jag är bara jag

    Missfall kan det inte vara om du inte blödit massor. Vänta nån dag till och testa då med ett digitalt test där det står gravid eller inte. Kissar man mycket  innan test är det inte säkert det blir tillräckligt mycket hcg i testet för att ge utslag.

  • Catnap

    Skulle gissa å tidigt missfall. Samma sak här hänt mig två gånger, precis som du beskriver.

  • AnOnDn

    Jag hoppas verkligen inte de ett tidigt missfall hoppas att de kanske visar sig om några dagar men vi får se! Skulle vara mysigt med ett syskon till lillen:)

  • Hokuspokusan

    Fick positivt på en söndag. Måndag började jag blöda och hade inte jätteont, blödde inte mycket heller (4dagar som min mens) då jag endast behövde trosskydd. Testade helgen efter och fick negativt...

    Följdes ej upp inom vård. Har dock varit och tagit hCG test idag.

  • AnOnDn
    Hokuspokusan skrev 2021-03-27 01:46:48 följande:

    Fick positivt på en söndag. Måndag började jag blöda och hade inte jätteont, blödde inte mycket heller (4dagar som min mens) då jag endast behövde trosskydd. Testade helgen efter och fick negativt...

    Följdes ej upp inom vård. Har dock varit och tagit hCG test idag.


    Beklagar!

    Jag har inte börjat blöda eller fått smärtor etc känner mig gravid men vet oxå att de kan bli fördröjt flera veckor. Men vill egentligen inte tänka negativt jag hoppas på det bästa! O så får vi se hur det blir!
  • Hokuspokusan
    AnOnDn skrev 2021-03-27 16:00:54 följande:

    Beklagar!

    Jag har inte börjat blöda eller fått smärtor etc känner mig gravid men vet oxå att de kan bli fördröjt flera veckor. Men vill egentligen inte tänka negativt jag hoppas på det bästa! O så får vi se hur det blir!


    Jag håller verkligen alla tummar och tår för dig/er, att det går bra.

    Var ej meningen o skrämma upp, om du upplevde det som så någonstans i mitt inlägg.

    Hoppas på en ökning för dig i hcg kommande veckan!
  • Hokuspokusan
    AnOnDn skrev 2021-03-27 16:00:54 följande:

    Beklagar!

    Jag har inte börjat blöda eller fått smärtor etc känner mig gravid men vet oxå att de kan bli fördröjt flera veckor. Men vill egentligen inte tänka negativt jag hoppas på det bästa! O så får vi se hur det blir!


    Jag håller verkligen alla tummar och tår för dig/er, att det går bra.

    Var ej meningen o skrämma upp, om du upplevde det som så någonstans i mitt inlägg.

    Hoppas på en ökning för dig i hcg kommande veckan!
  • Hokuspokusan
    AnOnDn skrev 2021-03-27 16:00:54 följande:

    Beklagar!

    Jag har inte börjat blöda eller fått smärtor etc känner mig gravid men vet oxå att de kan bli fördröjt flera veckor. Men vill egentligen inte tänka negativt jag hoppas på det bästa! O så får vi se hur det blir!


    Jag håller verkligen alla tummar och tår för dig/er, att det går bra.

    Var ej meningen o skrämma upp, om du upplevde det som så någonstans i mitt inlägg.

    Hoppas på en ökning för dig i hcg kommande veckan!
  • AnOnDn

    Jaaaa, de går verkligen inte bra! Hahah jag har inte fått något positivt test sen dess sist jag testade mig var några dagar sedan.

    Har inte heller börjat blöda.. är sjukt förvirrad är väldigt känslig och lätt irriterad.

    Men jag har bokat tid hos barnmorskan på fredag för att se vad som händer så vi får se.. men som de ser ut nu ser det inte ljust ut när de gäller graviditet.

  • Yxelita94

    Tänker på dig!! Hör gärna av dig när du varit hos bm, det blir bra ska du se. Oavsett vilket besked du får! Jag är på min BIM just idag, men ingen mens och inget positivt test heller men dock ett väldans illamående och ömma bröst.

Svar på tråden 2 positiva test på dagen igår nu dagen efter negativa