• Anonym (Passionerad och trogen)

    Tröttnat

    Jag tror mig vara långt ifrån ensam om detta och egentligen vill jag inte vara negativ eller verka bitter men efter mer än 30 år tillsammans har min sexuella energi börjat tryta.

    Vi har ett regelbundet sexliv men i stortsett alltid är det jag (mannen) som ska vara ledande och ta initiativ. Jag är mycket passionerad och älskar när min fru njuter. Jag vet att hon är nöjd och det är inte svårt att få till det.

    Jag har sedan en längre tid börjat tänka att det känns ledsamt att det alltid är jag som ska ge henne njutning (jag får tillfredställelse också men då krävs att jag själv förstärker sexet genom att fantisera om att hon är mer aktiv) 


    Jag har börjat låta bli att visa mig tänd för att låta min fru åtminstonde ta ett litet initiativ och det fungerar så jag ser inte att problemet är att hon inte vill.

    Hon vill men så fort vi börjat förspelet är det jag som ska ?köra showen?. Hon tänder på dirty talk och fantasier men hon har aldrig kunnat prata om vårt sexliv på något mysigt sätt om vi inte redan är ?igång? Jag själv har påtalat vad jag saknar och att jag är orolig att jag kommer att tappa lusten om det hela tiden ska vara jag som leder och hon som följer. (Det är förövrigt likadant i andra sammanhang)

    En konkret problem är att så fort jag tar ett för ?snuskigt? initiativ så kan hon direkt dissa förslaget på ett sätt som bryter det sexiga tillfället vilket gör mig osäker och ledsen. Jag vill ha mer samspel och att hon inte bara tar emot sex från mig och min kropp utan att hon bjuder in mig i sin sexuella värld så vi kan dela en djupare upplevelse tillsamman.

    Efter så här lång tid börjar nu min energi tryta och jag vet inte hur jag ska få igång den igen.

    Har ni några tips?

  • Svar på tråden Tröttnat
  • MrMister82

    Man får gilla läget att en del tjejer vill att det är mannen som är drivande och tar initiativ särskilt efter några år. Dom vill bli jagade i min erfarenhet. Du får försöka verka inom de förutsättningarna. Kanske dirigera henne lite mer efterhand. Finn glädje i att vara den som är drivande och får saker att hända.

  • Anonym (Varför)

    Varför skulle det vara ett problem om du tappade sexlusten?

Svar på tråden Tröttnat