• Anonym (Oroli­g)
    Sat 27 Mar 2021 20:02
    611 visningar
    3 svar
    3
    611

    Sex efter medicinsk abort / missfall?

    Jag vet inte om det jag gjorde räknas som en abort eller ett missfall , det var ett misstänkt missfall/MA men inte bekräftat och jag valde att göra en medicinsk abort innan det var bekräftat eftersom jag ändå inte kände att jag hade kunnat behålla barnet just nu av olika anledningar (men vill gärna ha ett till barn någon gång).

    Iallafall , jag fick första tabletten (Mifegyne) på sjukhuset förra måndagen sedan Cytotec på onsdagen , det mesta kom ut de första dagarna. Jag var i vecka 5+ nån dag ungefär. Jag har blödit lite till och från sedan dess och i måndags åkte jag in och kollade eftersom jag fick mer ont. Det var ingen infektion och själva ?fostret? hade redan kommit ut kunde de se men slemhinnan var fortfarande tjock så läkaren trodde jag kanske skulle blöda en vecka till.

    Igår blödde jag ingenting och på natten var jag på en fest och hade jag druckit en del och sen hade jag sex med killen jag träffar (samma som hade gjort mig gravid) utan kondom (men han kom inte i mig). Läkarna hade sagt att jag kan ha sex när jag har slutat blöda och jag har inte blödit något nu efter heller. Men vet ju inte säkert att det inte kommer blöda mer..

    Var det jättedumt? Är det stor risk att jag får en infektion? Tacksam för svar!

    Kanske ändå ska boka återbesök och kolla så allt har kommit ut men är lite orolig och har ångest nu ..

  • Svar på tråden Sex efter medicinsk abort / missfall?
  • Anonym (Oroli­g) Trådstartaren
    Sat 27 Mar 2021 20:07
    #1

    Ville bara tillägga att det inte var någon stor fest och egentligen ingen fest (med tanke på Corona), vi var 6 personer som känner varandra bra hemma hos killen jag träffar och tog några glas.

    Så ingen behöver skriva något om det :)

  • Anonym (Jj)
    Sat 27 Mar 2021 20:12
    #2

    Jag tror nog du kan vara lugn. Du hade ju slutat blöda och man kan ju inte hela tiden tänka att man kanske börjar blöda igen. Håll lite koll så du inte får tecken på infektion bara. Ring 1177 och fråga om du ändå är orolig (alltid bäst att höra från utbildad personal förstås). :)

  • Anonym (Oroli­g) Trådstartaren
    Sat 27 Mar 2021 20:14
    #3
    Anonym (Jj) skrev 2021-03-27 20:12:32 följande:

    Jag tror nog du kan vara lugn. Du hade ju slutat blöda och man kan ju inte hela tiden tänka att man kanske börjar blöda igen. Håll lite koll så du inte får tecken på infektion bara. Ring 1177 och fråga om du ändå är orolig (alltid bäst att höra från utbildad personal förstås). :)


    Tack så mycket för svaret :)
Svar på tråden Sex efter medicinsk abort / missfall?