• Ellsy

    Missfall eller vad?

    Så förvirrad..

    Gravid i vecka 9. Haft små blödningar av och till sen vecka 6, framförallt efter träning. Tränade i torsdags och började blöda lite och blev inte särskilt orolig. På fredag förmiddag var det endast sparsamt brunt blod som kommit. På eftermiddagen började det dock blöda mer men helt utan smärta. Åkte till gyn och de sa att jag inte skulle oroa mig, dock gjorde de inget ultraljud. Blödningarna fortsatte på lördagen och på eftermiddagen forsade det ut och värkliknande smärta tilltog. På kvällen kom det ut en klump stort som ett ägg och liknade en gul säck och vad jag tyckte mig se var något som föreställde något slags foster. Smärtan avtog helt i direkt anslutning till att detta kommit ut, precis som vid en förlossning (har två barn sen innan). Blödde där efter en skvätt i trosskydd och nu på söndagen har jag inte blött en droppe. Borde jag inte blöda mer vid missfall? Ska också tillägga att ALLA mina gravsymtom har försvunnit, brösten har gått från sprängfyllda till normalt..

  • Svar på tråden Missfall eller vad?
  • Stålmamma

    Det låter ju tyvärr som att det skulle kunnat vara ett mf du fått. Tycker du ska kontakta vården igen och begära att bli undersökt

  • Ellsy

    Tack snälla för era svar, ja det är väl så det är. Hör av mig till min barnmorska imorgon <3

  • nyfikenkvinna
    Ellsy skrev 2021-03-28 15:50:14 följande:

    Tack snälla för era svar, ja det är väl så det är. Hör av mig till min barnmorska imorgon <3


    Hoppas du mår bra. Många kramar till dig
Svar på tråden Missfall eller vad?