• Sun 28 Mar 2021 17:01
    582 visningar
    9 svar
    9
    582

    ÄL blödning eller något annat?

    Alltså jag blir galen av allt googlande, kanske får något vettigt svar här ist! :)

    Jag har nu i 5 dagar haft "blodblandande flytningar." Det är väl mera åt de rosa hållet och lite slemmigt...typ. De har alltså inte runnit ut något utan syns bara när jag torkar mig efter toabesök. Gjorde nyss ett ÄL test som visade ett svagt streck. Har aldrig haft ÄL blödblödning förrut..men de ska väl inte pågå i 5 dagar?!

    Somsagt, blir snurrig av allt läsande. Någon som kan lugna mina nerver? :)

  • Svar på tråden ÄL blödning eller något annat?
  • Sun 28 Mar 2021 17:30
    #1

    Stämmer det tidsmässigt med äl då? Får man det kommer blodet ut efter själva ägget släppt för blodet kommer från när blåsan brister.  Jag har aldrig haft det under mina 35 år med äl, men det förekommer ju. Är det en vecka efter äl kan det istället vara en nidblödning. Eller spottings om det är nära mens. Eller sköra slemhinnor. Det beror lite på var du är i cykeln mao.

  • Sun 28 Mar 2021 18:13
    #2

    Har inte haft mens på 3 månader så har inte riktigt koll. Har ätit Levaxin sedan 1 år tillbaka. Varför det varit uppehåll vet jag inte....

  • Sun 28 Mar 2021 18:13
    #3

    Har inte haft mens på 3 månader så har inte riktigt koll. Har ätit Levaxin sedan 1 år tillbaka. Varför det varit uppehåll vet jag inte....

  • Sun 28 Mar 2021 18:34
    #4

    Men 3 månader?  Hade du regelbunden mens innan dess? Använder du nåt hormonellt p-medel eller slutat med det nyligen? Kan vara gravid? Tagit gravtest?

  • Sun 28 Mar 2021 18:56
    #5

    Har haft oregelbunden mens i fler år men sen 1 år tillbaka har jag tagit levaxin och mensen + ägglossning blev regelbunden. Varför det plötsligt försvann vet jag inte. Tog ett grav.test igår som visade neg

  • Sun 28 Mar 2021 21:10
    #6

    Kanske dags gå på gyn och kolla läget? 

  • Mon 29 Mar 2021 08:51
    #7

    Ett svagt streck på ett ÄL-test är ju inte positivt ÄL-test. Så låter ju inte som att du har ägglossning (eller snart har ägglossning). Jag skulle nog ringa gyn, låter ju som en mellanblödning och det är ju lika bra att kolla upp sådana. 

  • Mon 29 Mar 2021 11:31
    #8

    Har läst att man kan få blödning när ägget fäster i livmodern. Kan detta vara en sån blödning tro? Jag hoppas de :)

  • Mon 29 Mar 2021 14:16
    #9
    Idaa91 skrev 2021-03-29 11:31:24 följande:
    Har läst att man kan få blödning när ägget fäster i livmodern. Kan detta vara en sån blödning tro? Jag hoppas de :)
    Jovars, men då måste du haft äl max en vecka innan blödningen. Och eftersom du inte haft mens på länge har du mest troligt inte haft äl.  Bäst gå på gyn och kolla upp dig.
Svar på tråden ÄL blödning eller något annat?