• kalmar brud

    Rs virus

    I onsdags åkte vi till vc med sonen då han hade haft hög feber 4 dagar. Han fick en temp på 41,3 på lördag kvällen sen gick den aldrig under 39. På dag 3 allt tså tisdagen slutade han att äta och dricka vilket blev noll utgifter på hela tisdagen och onsdagen.

    Vc skickade oss vidare till barnakuten där det visade sig att han var uttorkad och det tigs prov för covid och rs virus, sond sattes. Han vätskades upp första natten med 1,5 liter vätska.

    Torsdsgen kom svaret att han hade rs virus. Han ayreaattw sig bra hela tiden men hade lite snabb andning och bukandades till och från. Mycket slem i lungorna me. Syresättning en höll sig godkänd hela tiden.

    Vi fick åka hem på permis torsdag - fredag. Sonden satt kvar så han sondmatades eftersom han inte ville äta någonting ibte ens dricka.

    Fredagen var han lite sämre igen när vi åkte tillbaka på. Morgonen så vi fick sova en natt till.

    Igår lördag fick vi åka hem över dagen men utan sondmat för att se om han kunde stå utan mat en hel dag eller om han började äta. Nej han drack 50 ml genom munnen under hela dagen. Han har en vätske mängd på 1500 ml /dygn.

    Tillbaks på kvällen så fick han 350 ml sondmat och sen en gång till under natten.

    Idag kom läkaren in och sa att vi drar sonden idag så blir nu utskrivna?!? Jag ifrågasatte detta hur dom tänkte då han inte ätit eller druckit genom munnen normal. Mängd på snart 1 vecka.

    Dom sa att han kommer att vända oxy börja äta och dricka när han kommer hem...

    Så nu är ju frågan gjorde dom verkligen rätt?!?!

    Idag har han fått i sig 215 ml vätska sen i morse (mjölk och saft) blöjan bytte jag vid 17 och den hade då suttit sen 9 i morse och vägde då 96 gram.

    Inte ätit någonting, lite russin innan han la sig. Men han är. Långt ifrån sin mängd som han ska få i sig /dygn.

    Ska ringa hans bhv sköterska i morgon och höra vad hon tycker. Känns som att jag kommer att få besöka akuten igen i morgon eller på tisdsgs senast pga att han inte fått i sig tillräckligt.

Svar på tråden Rs virus