• Anonym (Kollo)

    han tar inte första steget

    På dejtappar så skriver han inte först, för han vet att du redan får så mycket mejl från andra män. Så det är ingen idé.
    IRL så frågar han inte om en fika eller liknande, för han vet att risken är stor att han missbedömt ett eventuellt intresse från dig, och att det mest troliga är att du redan har kille.
    Han tycker att det är bättre att du som kvinna tar alla initiativ.
    Vad tycker du som kvinna om det?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden han tar inte första steget
  • Lark
    Anonym (Kollo) skrev 2021-03-29 07:51:32 följande:

    På dejtappar så skriver han inte först, för han vet att du redan får så mycket mejl från andra män. Så det är ingen idé.
    IRL så frågar han inte om en fika eller liknande, för han vet att risken är stor att han missbedömt ett eventuellt intresse från dig, och att det mest troliga är att du redan har kille.
    Han tycker att det är bättre att du som kvinna tar alla initiativ.
    Vad tycker du som kvinna om det?


    Hur mycket av detta vet du? Eller TROR du att det är så?
  • Anonym (Kalle)

    Hur många sådana här trådar har du startat egentligen? Är du inte nöjd med svaren du får eller vad är poängen med att fråga om och om igen?

  • Anonym (nja)

    Jag valde första alternativet men egentligen är omröstningen alldeles för grund, naiv och rent av barnslig. 

    Livet är inte svart/vitt och så enkelt som att säga att det alltid måste gå till på ett visst sätt. Både män och kvinnor behöver besitta åtminstone en viss grad av social skills. 

  • Anonym (Kollo)
    Anonym (nja) skrev 2021-03-29 09:57:53 följande:

     Både män och kvinnor behöver besitta åtminstone en viss grad av social skills. 


    Och lite hokus pokus från mannens sida. Han bör lämpligen kunna läsa tankar också...
  • Anonym (Läsa)
    Anonym (Kollo) skrev 2021-04-01 07:06:15 följande:
    Och lite hokus pokus från mannens sida. Han bör lämpligen kunna läsa tankar också...
    Haha, klassiker!
  • Anonym (Birk)

    Men sluta vara en sån incel och ta av dig offerkoftan... om du slutat hålla på så här så hade du kanske inte haft problem med kvinnor. 

    Du är helt besatt av vem som ska ta första steget hit och dit och stackars männen som inte vet hur dom ska göra, ALLT dom gör är FEEEEEEEEL, buhuhu. 

  • Mandel

    Otroligt fåniga irrelevanta svarsalternativ. 
    Friskt vågat hälften vunnet - är ett bra uttryck som passar i de flesta situationer. 

    Mina vänner tystnade när jag skilde mig. Ska jag sitta hemma i soffan och vänta på att de ska höra av sig eller att någon tämligen okänd människa helt plötsligt ska höra av sig och vilja umgås?
    Hur ofta har det sistnämnda inträffat i någon människas liv? Varför skulle det hända mig?

    Jag har envist bjudit hem vännerna på "fester" och de kommer, men bjuder inte tillbaka så nu hör jag inte av mig längre. Jag har gått med i flera föreningar för att på så sätt komma i kontakt med nya människor och ev få nya vänner att umgås med.
    Jag anmälde mig till och med till en sådan där cykelfest då jag lyckades hitta en till som var utan sällskap så hon och jag kunde bilda "par". Nu kom visserligen corona, så den har inte blivit av än, men jag hoppas att det blir av och att jag på så vis kan lära känna människor som bor på orten jag flyttade till för 2 år sedan.

    Skam den som ger sig för någon gång måste jag ju hitta vänner för jag är vare sig dum eller luktar illa...


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (Kollo) skrev 2021-04-01 07:06:15 följande:
    Och lite hokus pokus från mannens sida. Han bör lämpligen kunna läsa tankar också...
    Och du ignorerar alla frågor som ställs till dig. Debattskills saknar du dessutom.
Svar på tråden han tar inte första steget