• Anonym (Ledsen)

    Han har gjort annan tjej med barn

    Varning för lång text.

    Bakgrund: Vi är ett jämnårigt par som varit tillsammans i 12 år. Vi är 37 år gamla. Bor bra, god ekonomi, bra fritid. Vi är gifta och planerar barn.

    För tre år sedan hände det värsta som kunde hända. Han träffade en annan tjej bakom min rygg. Han påstod att det var en slump. Han hade svår ångest pga detta. Han ångrade sig jättemycket och kämpade för oss. Jag tog tillbaka honom.

    Ett år efter detta märker jag att han inte brutit kontakten med henne utan till och med varit bortrest med henne och även hittat på saker med hennes barn!!! Han har varit den som hört av sig mycket till henne.

    Vi separerar. Dum som jag är tar jag honom tillbaka igen. Det är jättebra mellan oss ett tag. Efter ett tag kommer förtroendet tillbaka, vi börjar diskutera att flytta till större och skaffa barn.

    Nu har det visat sig att han har gjort henne med barn!!! Och försökt att få henne att göra abort, vilket hon inte velat. Han har erkänt detta för mig och säger att hon är galen och inte vill kommunicera med honom kring detta. Han har sagt han inte ska vara delaktig. Jag har levt som i ett vacuum. Inatt läste jag hans telefon (vet hur dumt det är - hatar sådant egentligen). Då har han liksom ringt henne jättemycket och de har sagt att de älskar varandra och att han vill leva med henne och sådant... de har även detta flera gånger och haft sex, tyvärr framgår det with no doubt. Han har påstått att det bara varit sex men han har samtidigt kontaktat henne flera gånger per dag och även på kvällstid när han varit och tränat och de skickar massa sms varje dag. Vad vill han med den här kvinnan? Hur ska jag hantera detta? Det känns som för mycket att ta in. Känns som att jag inte orkar hoppas längre, kan knappt andas...

  • Svar på tråden Han har gjort annan tjej med barn
  • Anonym (oooo)

    Vilken jäkla lögnare! Hon vill inte göra abort så då är hon "galen"? 

    Du, dumpa den där typen. Det går uppenbarligen inte att lita på honom. 

  • Anonym (Qwerty)

    Han är för feg för att lämna dig och hoppas på att du gör slut istället. Han vill uppenbarligen ha den där kvinnan och barnet.

  • Anonym (W)

    Vilket äckel han är! Tycker inte om att skrika dumpa men i det här fallet är det solklart att du måste göra dig av med det där kräket så fort som möjligt, det är enda sättet för dig att få andas och bygga upp dig själv och självkänslan igen.

    Men skickar en massa tankar till dig.

  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Qwerty) skrev 2021-03-29 13:23:54 följande:

    Han är för feg för att lämna dig och hoppas på att du gör slut istället. Han vill uppenbarligen ha den där kvinnan och barnet.


    Tror du verkligen det? :(

    Varför har han sagt han ska avsluta med henne flera gånger? Har hört honom skälla ut henne i telefonen för några veckor sen. Har aldrig nånsin hört honom skälla på någon förut. Samtidigt är det konstigt han åker dit när han nu säger han inte vill ha barnet. Har sett honom skriva det till henne flera gånger samtidigt som han åker dit och de har haft sex och han säger han älskar henne dagligen och sånt :( är så jäkla förvirrad just nu. Gör så ont hur han kan lura mig såhär.
  • Anonym (F)

    Helt ohållbar situation som måste rämna nu, oavsett hur ont det än kommer göra.

    Han är för feg för att göra något åt detta och glider vidare med er två kvinnor parallellt. Varför? För att han kan. Vill du inte dela honom med någon så bryt. Han klarar inte att släppa denna kvinna.

    Stärk dig allt vad du kan, det kommer bli kaos ett tag men något bättre väntar.

  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (W) skrev 2021-03-29 13:25:19 följande:

    Vilket äckel han är! Tycker inte om att skrika dumpa men i det här fallet är det solklart att du måste göra dig av med det där kräket så fort som möjligt, det är enda sättet för dig att få andas och bygga upp dig själv och självkänslan igen.

    Men skickar en massa tankar till dig.


    Tack så mycket! Så svårt när man delat hela vuxenlivet tillsammans och nu ska skaffa familj... hade hoppats på att han kunde hålla sig till mig bara. Känner mig så otillräcklig. Nu med det här andra barnet... hur tänker den andra egentligen? Att hon ska vara ensamstående?

    Har pratat med henne för något år sedan också.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (F) skrev 2021-03-29 13:35:59 följande:

    Helt ohållbar situation som måste rämna nu, oavsett hur ont det än kommer göra.

    Han är för feg för att göra något åt detta och glider vidare med er två kvinnor parallellt. Varför? För att han kan. Vill du inte dela honom med någon så bryt. Han klarar inte att släppa denna kvinna.

    Stärk dig allt vad du kan, det kommer bli kaos ett tag men något bättre väntar.


    Tror du har rätt :( gör så himla ont bara att tänka tanken. Allt vi gjort tillsammans och allt vi satsat.. tror du han gillar henne på riktigt? Eller att det skulle finnas en chans att han lämnar henne när han inser att det faktiskt är ett barn på väg som han verkligen inte vill ha? Alltså detta är så sjukt.
  • Anonym (.)
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-29 13:37:25 följande:
    Tack så mycket! Så svårt när man delat hela vuxenlivet tillsammans och nu ska skaffa familj... hade hoppats på att han kunde hålla sig till mig bara. Känner mig så otillräcklig. Nu med det här andra barnet... hur tänker den andra egentligen? Att hon ska vara ensamstående?

    Har pratat med henne för något år sedan också.
    Hon kommer inte att bli ensamstående, han kommer att flytta till henne. Sedan hur länge det varar, det vet ingen. 
  • Anonym (.)
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-29 13:35:19 följande:
    Tror du verkligen det? :(

    Varför har han sagt han ska avsluta med henne flera gånger? Har hört honom skälla ut henne i telefonen för några veckor sen. Har aldrig nånsin hört honom skälla på någon förut. Samtidigt är det konstigt han åker dit när han nu säger han inte vill ha barnet. Har sett honom skriva det till henne flera gånger samtidigt som han åker dit och de har haft sex och han säger han älskar henne dagligen och sånt :( är så jäkla förvirrad just nu. Gör så ont hur han kan lura mig såhär.
    Det blir inga konsekvenser för honom. Ni båda accepterar hans beteende.

    Lämna honom, han respekterar dig inte. Du förtjänar någon bättre.
Svar på tråden Han har gjort annan tjej med barn