• summer89

    När plus vid två/tredagars embryo?

    Hej!

    Jag är nu på rd 10 med ett tvådagars och fick idag det svagaste av svagaste plus på stickan! Detta motsvarar ju rd 7 med en blastocyst, och då känns det som att de flesta iaf har ett "vanligt svagt" plus när det går hela vägen. Men jag funderar på om två- eller tredagars i allmänhet tar lite längre tid på sig? 


    Ni som testat med två- eller tredagars under flera dagar och kunnat fånga upp det första plusset - när kom det? Och gick det hela vägen? Glad

  • Svar på tråden När plus vid två/tredagars embryo?
  • Anonym (A)

    Jag fick ett tredagars och testade positivt 8 dagar efter insättning. Svagt, men helt klart synligt!

  • Jag är bara jag

    Oavsett hur länge de odlats fäster alla embryon som tidigast 5 dagar efter motsvarande äl, ÄP eller fejkäl -som vid ÄD- och som senast 7 dagar efter. Precis som vid spontangraviditet får kvinnor plus olika dagar. Fler ju längre tid som gått. Det är delvis därför klinikerna klämmer i med ganska sen td- resultatet är mer tillförlitligt ju senare man testar.

  • Anonym (Anonym)

    Ruvardag +8 med ett 3 dagars fick jag ett relativt starkt plus,är nu i vecka 13Glad

  • Dhalia

    Nyligen plussat på RD 7 med 2 dagars. Är nu i v5+0 så hoppas de ska gå vägen denna gången :)

Svar på tråden När plus vid två/tredagars embryo?