• Mon 29 Mar 2021 20:55
    1474 visningar
    4 svar
    4
    1474

    Gravid och jätte högt TSH

    Hej!

    Kan ni snälla kommentera. Jag är gravid vecka 8. Jag hade haft många missfall förut. Det här gången graviditet ser bra ut och jag mår bra. Men idag fick jag reda på att min TSH nivå är jätte högt, 31!!! Jag har fått panik. Jag fick 125 mg Levaxin och började ta det idag. Har någon haft jätte högt TSH nivå upplevelse? Jag känner mig jätte skyldig att jag gjorde inte testet tidigare och nu känner det som en märdröm. Kommer jag att ha missfall? Jag kommer att besöka genikolog på torsdag. Kan högt TSH döda ett foster utan symptom som smärta kramper och blödningar?

  • Svar på tråden Gravid och jätte högt TSH
  • Linnea­789
    Mon 29 Mar 2021 22:11
    #1

    Ring kry prata m dr Yassir Al oleiw han är duktig på sköldkörtel. Vänta inte till torsdag besök läkare imorgon!!

  • Mon 29 Mar 2021 22:40
    #2

    Tack för svaret. Jag pratade idag med en läkare på kry och hon sa att det är bra att barnmorskor ringde mig så snart de fick reda på och att jag fick medicin och detta är viktigast och jag måste görtsätte med medicin. Menar du jag åker till gynakut imorgon?

  • Mon 29 Mar 2021 22:52
    #3

    Om du har fått medicin så finns det inget mer att göra än att fortsätta äta den och vänta och se vad som händer. Du har kontakt med barnmorska och läkare nu och de kommer övervaka dig. Du behöver inte göra mer och det finns inget som du kunde ha gjort annorlunda innan du visste.

  • Sun 29 May 2022 14:50
    #4

    Hur gick det för TS?

Svar på tråden Gravid och jätte högt TSH