• Jenslund

Äntligen! Efter 2 år och 8 månader...

...är jag GRAVID efter vårt andra IVF-försök på HS!!! (vårt första blev avbrutet).
    Trodde aldrig att jag skulle få ett positivt graviditetstest men resultatstrecket dök upp innan kontrollstrecket Hur konstigt känns det inte att säga att man är gravid när man mer eller mindre gett upp hoppet???

Hoppas nu att den lill* vill stanna kvar!

Jag har varit jättetrött på kvällarna senaste veckan och har även haft en grym mensvärk som nu förvisso har blivit mindre...Brösten ömmar, särskilt på kvällarna och känns lite svullna men jag har haft ömma bröst sen jag började med progesteronet så jag trodde det berodde på det. Ärligt talat så trodde jag inte att det hade gått vägen denna gång, mina symtom kunde lika gärna härledas till PMS men så är det förhoppningsvis inte

Undrar nu om nån kan hjälpa mig räkna ut i vilken vecka jag är?
    Sista mens: 15/2, ÄP 3/3, ET 6/3.
    Räknar jag ET som "ägglossning" här på FL?

Önskar er alla lycka till och ge inte upp, en dag så händer det!
    Skickar en massa gravbaciller

Kram Jenslund

• Svar på tråden Äntligen! Efter 2 år och 8 månader...
  • Hannah74

Åh, Grattis! Tyvärr kan jag inte hjälpa dej räkna, men det vaknar nog en del som kan snart

• Klunsan

Stooooort GRATTIS!!!
    Vet hur härligt det är att se plusset efter år av längtan och hopp. Massa kramar och lyckönskningar till dig

Kan eg inget om dessa IVF-grejer men jag tror att ET är samma som ÄL vilket innebär att du o jag isf har nästan samma BF

• Pico

Stooort grattis!! Jag har hört att ÄP är samma som ÄL. Lycka till!!

• AyBee

G R A T T I S......åh, vad kul för er. Då kanske vi kan följas åt eftersom jag testade + igår

• pemi

Grattis!!! Du räknar äp som äl. Du är altså i v 5 nu (4+4).

pemi

• leni73

Grattis tjejen och lycka till!!!

Pemi: Skall man räkna utifrån ÄP även om man har haft ägg på långtidsodling? Själv har jag testat positivt den 12/3, men vet inte hur skall jag räkna i vilken vecka jag är.
    Hade ÄP den 24/2 och ET den 1/3. Skall ha VUL den 5/4. Lång väntan...
    leni

• pemi

Grattis till dej också leni73. Ja, man räknar äp som äl även vid långtidsodling. Det är ju åldern på embryot som är det viktiga. Du är altså i v 6 (5+4) nu.

Hoppas allt ser bra ut på vul. Ska själv på inskrivning på mvc den veckan och hoppas på ett ul/vul i samma vecka (är i v 12 då), tiden sniglar sig fram...

kram pemi

• leni73

Tack pemi och lycka till med inskrivningen på mvc!
    Kram

• Jenslund

Tack så mycket för alla gratulationer! Känns helt overkligt...
    Var tvungen att testa igen med CB i eftermiddags trots att jag precis varit på toa och det blev ett starkt +, så nu börjar det väl sjunka in lite...

Grattis till alla er som också testat +!

Pemi: När räknar man att graviditeten började? Har försökt klura ut detta på FL's uträknare med "normal längd på cykel" och "lutealfas" och allt vad det är men jag blir inte klokare...kan bero på att min hjärna gått på högvarv hela dagen dock

Kram

• Buckaroo
    Grattis...(dags att gå ned på lågvarv och njuuuta av graviditeten)
Svar på tråden Äntligen! Efter 2 år och 8 månader...