• Guiness

    Hantverkare lånat toalett, kiss på sitsen och inte spolar!

    Vi renoverar taket och har en del hantverkare här. Har hantverkare som står upp och kissar, det kommer kiss på porslinskanten samt spolar de inte. Detta är samma toalett som min 2 åring och min 4 åring går på.

    Jag slog idag bakåt och sa att Nej, NU får ni kissa på macken! Förklarade varför.

    Vi bor i en tätort med väl fungerade toaletter på macken, ätställen, Ica osv. Max 2 min bilkörning dit.

    Överreagerar jag?

    Ska tillägga att varje dag bjuder jag dom på kaffe, småkakor osv och är trevlig.

  • Svar på tråden Hantverkare lånat toalett, kiss på sitsen och inte spolar!
  • Anonym (A)
    Guiness skrev 2021-03-30 09:42:49 följande:

    Vi renoverar taket och har en del hantverkare här. Har hantverkare som står upp och kissar, det kommer kiss på porslinskanten samt spolar de inte. Detta är samma toalett som min 2 åring och min 4 åring går på.

    Jag slog idag bakåt och sa att Nej, NU får ni kissa på macken! Förklarade varför.

    Vi bor i en tätort med väl fungerade toaletter på macken, ätställen, Ica osv. Max 2 min bilkörning dit.

    Överreagerar jag?

    Ska tillägga att varje dag bjuder jag dom på kaffe, småkakor osv och är trevlig.


    Nej, det tycker jag inte. Undrar om de beter sig lika svinigt hemma...
  • Anonym (eee)
    Guiness skrev 2021-03-30 09:42:49 följande:

    Vi renoverar taket och har en del hantverkare här. Har hantverkare som står upp och kissar, det kommer kiss på porslinskanten samt spolar de inte. Detta är samma toalett som min 2 åring och min 4 åring går på.

    Jag slog idag bakåt och sa att Nej, NU får ni kissa på macken! Förklarade varför.

    Vi bor i en tätort med väl fungerade toaletter på macken, ätställen, Ica osv. Max 2 min bilkörning dit.

    Överreagerar jag?

    Ska tillägga att varje dag bjuder jag dom på kaffe, småkakor osv och är trevlig.


    Bra gjort av dig.
    De gånger vi haft hantverkare här så har de aldrig bett om att få låna toan. De har gett sig iväg på sin lunchrast tex och käkat någonstans och jag utgår från att de gjort sina behov där, eller åkt till sin firma. Nu bor vi hyfsat nära de vi brukar anlita så de har inga svårigheter att ta sig iväg.

     Varför bjuder du dem på kaffe och kakor varje dag? Hur länge ska de jobba hos er? Hoppas verkligen ni fått ett bra pris. 
  • Gameofthrones

    Varför ifrågasätter man kaffe och fikabröd?

    Så gör vi här med. Rent respekt och gästvänlighet.

    Man behöver inte bli vänner för att man bjuder nån på kaffe?

    När ngn gör ett hantverksarbete i en period så tycker jag att man kan ge dom en kopp kaffe.

    Men det är jag det.

    Och jag skulle inte tolerera äckliga fasoner i mitt badrum. Hade sagt till på en gång.

  • Gameofthrones

    Varför ifrågasätter man kaffe och fikabröd?

    Så gör vi här med. Rent respekt och gästvänlighet.

    Man behöver inte bli vänner för att man bjuder nån på kaffe?

    När ngn gör ett hantverksarbete i en period så tycker jag att man kan ge dom en kopp kaffe.

    Men det är jag det.

    Och jag skulle inte tolerera äckliga fasoner i mitt badrum. Hade sagt till på en gång.

  • Anonym (U)

    Jag hade brutit ihop om någon gjorde så hemma hos mig. Så nej, tycker inte ni överreagerade. Om man lånar någons privata toa så är man vanligtvis noggrann med hur man lämnar den. 

  • Anonym (Usch)

    När vi hade hantverkare hemma så hade jag köpt fika. Badrummet hade vi städat dagen innan (inte pga att dom skulle komma). När jag kom in hade någon bajsat och lämnat feta ränder i toan, med toalocket uppe. Tack för den. 

Svar på tråden Hantverkare lånat toalett, kiss på sitsen och inte spolar!