• Anonym (.)

    Corona räddade mitt liv

    Jag fick Corona i november. Då hade jag ett gravt alkoholmissbruk där jag drack en flaska vodka (750 ml) varje dag. Jag skötte mitt jobb (hemifrån) men gick omkring som en zombie. Gick upp 30 kg på ett halvår. Varje dag sa jag att imorgon är det nog och ändå gick jag till Systemet och handlade. Jag kunde inte bryta cirkeln och jag började få kallsvettningar om natten, konstant huvudvärk, magen funkade inte, allt var svart och depressionen kom krypande.

    Sedan fick jag Corona, big time. Kom inte ut ur huset på 6 veckor. Jag vågade inte be någon handla på Systemet (men fick hjälp med mathandling osv). Så, från en dag till en annan slutade jag dricka. Jag vet inte om jag hade abstinens för jag mådde så dåligt pga Coronan. När de 6 veckorna gått fortsatte nykterheten. Jag äter rätt och tränar. Alla 30 kg är borta, jag har aldrig mått bättre. Jag hade alla Corona symtom och var riktigt dålig (men otroligt tacksam att jag inte hamnade på sjukhus!) men ändå, det blev min räddning.

  • Svar på tråden Corona räddade mitt liv
  • Anonym (Positivt)

    Vad roligt att höra och fortsätt må bra.Jag själv fick en positiv känsla efter coronan.Jag blev så pigg och längtade att jobba långa dagar.Det har inte hänt på 20 år.

  • Avenia

    Vad roligt att höra! Jag är glad för din skull!

    Kom ihåg att det kan komma jobbiga perioder, bara var stolt och härda ut!

    Bra jobbat!

Svar på tråden Corona räddade mitt liv