• Tue 30 Mar 2021 20:36
    300 visningar
    0 svar
    0
    300

    Connection...

    Har ett dilemma...

    Jag hade tidigare en ganska stormig relation men väldigt djup! Han var verkligen en själsfrände och vi var tsm i 6 år (träffades när vi va mellan 20-25). Han var dock ingen trygg själ och jag mådde väldigt dåligt av den osäkerheten han skapade. MEN vi hade så roligt ihop! Bästa vänner, men jag var samtidigt väldigt olycklig pga. icke lojalitet och han var ingen att lita på. Han ville va ALLA till lags. Vi hade inget bra sexliv... Jag var aldrig nr 1.

    Nu är jag ihop med en kille sen 1 år och vi närmar oss 30. Han är extremt trygg och lugn. Han har en stor fin familj och jag får del av ett väldigt fint sammanhang. Jag kan slappna av i relationen och fokusera på mig själv för en gångs skull. Han är lojal, trygg, pålitlig, ordningsam, socialt kompetent och dröm-pappan! Vi har gemensamma intressen och en väldigt trygg relation. Vi har extremt bra sex!!! Dock känner jag inte ALLS samma connection som med mitt x. Vi har inte alls lika roligt ihop, och jag kan ibland tycka han e ganska tråkig. Samtidigt har vi kul ihop emellanåt och jag får liksom ro i själen av relationen. Han är ju verkligen en kille att skaffa barn med!

    Jag har svårt att slutna jämföra och saknar en djup connection. Samtidigt kan jag ju inte jämföra 6 år med 1... borde jag stanna eller gå?

Svar på tråden Connection...