• Bebis2021

    2 sena MA och nu tidigt MA- otur eller orsak??

    Som rubriken lyder, är mest troligt inne på mitt tredje MA I rad nu. Min historia ser ut som så, har två friska komplikationsfria graviditeter 2016 och 2018. Fick under 2020 ett sent MA som upptäcktes på rul, avstannat i vecka 16, hade gjort kub vecka 12 där allt såg bra ut, orsak visade bakterier I moderkakan. Blev snabbt gravid igen, två tidigare vul varav ena vecka 11, allt såg bra ut. Åker in vecka 17 men en mkt liten blödning, visar att fostret dött vecka 12+3, man hittar proppar I moderkakan och navelsträngen. Väntar några månader att bli gravid, blir sen gravid igen, vul I vad jag trodde var vecka 7 ungefär visar dock en frisk graviditet i vecka 5, får återkomma två veckor senare (i förrgår) där de ej vuxit så mkt samt inget foster, får nytt vul igår hos läkare som ser hinnsäck, gulesäck osv men inget foster, ev någon otydlig struktur. Uppmanas nu vänta ytterligare en vecka, man misstänker mf men är ej helt säkert, dom vågar inte avbryta än ut. Vill se säkert så inget foster finns.

    Min fundering nu är (ska givetvis prata med läkaren) men alltså två sena MA av helt skilda orsaker, och nu mest troligt ett mkt tidigt mf som ej stötts ut, kan de verkligen vara otur? Har samtidigt svårt att se något mönster då de skett olika tidpunkter och pga olika orsaker. Hade under denna grav nu fått trombyl som jag ätit annars inget förändrat.

    Någon med tips, råd vad man ska begära osv? Kan ev ha rätt till utredning men tror inte själv att något är fel egentligen,

Svar på tråden 2 sena MA och nu tidigt MA- otur eller orsak??