• Anonym (Abort)

    Ökad risk för bröstcancer medicinsk abort

    Jag har nyss gjort medicinsk abort och när jag googlade stod det att risken är högre för bröstcancer när man gjort medicinsk abort. Hur kan detta komma sig? Man tar ju bara två tabletter vid ett tillfälle. Det borde ju gå ut kroppen på ett par dagar. Finns ju ingen information om detta någonstans.

  • Svar på tråden Ökad risk för bröstcancer medicinsk abort
  • Anonym (L)

    Jag har också gjort en medicinsk abort och jag har aldrig hört talas om detta.

  • neverpreggo

    "finns ingen information" = antagligen bullshit att det ska öka, källkritik?


    Jag snabbgooglade och det verkar inte alls vara ett bekräftat problem. Oroa dig inte.

  • Anonym (H)
    neverpreggo skrev 2021-03-31 11:59:11 följande:

    "finns ingen information" = antagligen bullshit att det ska öka, källkritik?

    Jag snabbgooglade och det verkar inte alls vara ett bekräftat problem. Oroa dig inte.


    www.forskning.se/2004/01/23/abort-okar-inte-risken-for-brostcancer/

    Det har uppenbarligen tidigare funnits studier som visar att risken skulle öka. Men de verkar vara motbevisade
  • neverpreggo
    Anonym (H) skrev 2021-03-31 12:19:11 följande:
    www.forskning.se/2004/01/23/abort-okar-inte-risken-for-brostcancer/

    Det har uppenbarligen tidigare funnits studier som visar att risken skulle öka. Men de verkar vara motbevisade

    Såg den.


     


    Min poäng var att man kan inte oroa sig för saker som knappt finns någon information eller som har många dementier (haha är det ett ord?). Det är som alla trådar där kvinnor har total panik för att de ätit något som enligt någon avlägsen källa på sida 150 i en googling är farligt men som inte finns på vanliga källor.

Svar på tråden Ökad risk för bröstcancer medicinsk abort